ΚΡΉΤΗ
Αυτοί είναι οι Δήμοι της Κρήτης που μπλοκάρουν τον νέο ΒΟΑΚ!
Πρόκειται το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο του ΒΟΑΚ που έχει βρεθεί αντιμέτωπο με προσφυγές που έχουν υποβληθεί από τους Δήμους Μαλεβιζίου και Ηρακλείου Κρήτης.
Να σημειωθεί ότι για την παραχώρηση Χανιά-Ηράκλειο του ΒΟΑΚ δίνουν μάχη μεγάλοι εγχώριοι και γαλλικοί όμιλοι.
Ηράκλειο-Χανιά: Η μάχη των τριών ισχυρών σχημάτων
Οι προσφυγές για το ΒΟΑΚ φαίνεται ότι προς το παρόν δεν επηρεάζουν την πορεία του εν εξελίξει διαγωνισμού για τη μεγαλύτερη υπό δημοπράτηση οδική παραχώρηση ύστερα από την Αττική Οδό.
Στην παρούσα φάση ο διαγωνισμός βρίσκεται λίγο πριν από το στάδιο της αξιολόγησης των τεχνικών και οικονομικών προσφορών από τα ενδιαφερόμενα σχήματα. Αυτά είναι τρία και είναι τα εξής:
– Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που δοκιμάζει τις ίδιες δυνάμεις της. Πρόκειται για μία τακτική που της «βγήκε» στην Αττική Οδό, ενώ εάν επικρατήσει θα αποκτήσει σημαντικές συνέργειες καθώς έχει αναλάβει μαζί με τις ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και Intrakat το ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ προϋπολογισμού 360 εκατ. Ευρώ, ενώ κατασκευάζει και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.
– Ο τρίτος μνηστήρας είναι η συμμαχία της ΑΒΑΞ με τις γαλλικές Egis και Meridiam. Επισημαίνεται ότι η πρώτη από τις δύο γαλλικές εταιρείες έχει επικρατήσει μαζί με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, ενώ η Meridiam είχε υποβάλει μαζί με τις Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ προσφορά για την Αττική Οδό στο πρόσφατο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.
Προς το παρόν, ωστόσο, οι προσφυγές δεν εμποδίζουν την πορεία δημοπράτησης του έργου και στόχος του υπουργείου είναι μέχρι τα τέλη του έτους να γνωρίζουμε τον ανάδοχο, ώστε εντός του 2024 να ξεκινήσει η κατασκευή του τμήματος. Βάσει του μέχρι στιγμής χρονοδιαγράμματος ο οδικός άξονα αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2028 και στην πορεία θα ακολουθήσει μία περίοδος 26ετούς συντήρησης.
Το Χανιά–Ηράκλειο, που περιλαμβάνει και την προαίρεση Κίσσαμος-Χανιά, αποτελεί το μεγαλύτερο και ακριβότερο τμήμα του ΒΟΑΚ, καθώς στα βασικά χαρακτηριστικά του έργου, προβλέπεται, μεταξύ άλλων:
-
Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ (εάν λάβουμε υπόψη και την επέκταση Κίσσαμος-Χανιά) και παράπλευρου/κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
-
2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
-
26 σήραγγες
-
10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
-
20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
Πηγή:mononews
-
ΗΡΑΚΛΕΙΟ2 ημέρες πριν
Βαρύ πένθος στο Ηράκλειο για τον 29χρονο Ηράκλειτο που «έσβησε» ξαφνικά ενώ οδηγούσε
-
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ3 ημέρες πριν
Πώς θα είναι ο κόσμος το 2054 σύμφωνα με το AI;
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ2 ημέρες πριν
Πέθανε ο γνωστός ψυχίατρος Δημήτρης Σούρας
-
GOOD NEWS2 ημέρες πριν
Ο γαϊδαράκος από την Κρήτη έφτασε στην κυρά Ρηνιώ στην ακριτική Κίναρο!