Διαφήμιση

ΕΛΛΑΔΑ

«Φωτιά» στα πιτόγυρα και στην Κρήτη: Έφτασε τα 5 ευρώ!

Δημοσιεύτηκε

στις

[ss_social_share shape="rectangle" size="small"]
Διαφήμιση

Σε είδος πολυτελείας εξελίσσεται το σουβλάκι, το αγαπημένο έδεσμα των Ελλήνων, το οποίο αισίως έφτασε στα 5 ευρώ.

Οι αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών, όπως στο κρέας, την πατάτα και τα λαχανικά, έχουν οδηγήσει σε συνεχόμενες ανατιμήσεις στο σουβλάκι, το οποίο πλέον έχει γίνει ένα υπολογίσιμο έξοδο για μία οικογένεια.  Οι εκπρόσωποι των ψητοπωλών αναφέρουν ότι δίνουν ένα μεγάλο αγώνα να συγκρατήσουν τις τιμές, ωστόσο η ακρίβεια τούς έχει κυριολεκτικά “γονατίσει”, κάτι που έχει άμεσο αντίκτυπο στον τζίρο των επιχειρήσεών τους.

Την ίδια ώρα, οι καταναλωτές έχουν μειώσει όχι μόνο τις επισκέψεις στα σουβλατζίδικα, αλλά και τις παραγγελίες στο σπίτι. Μάλιστα, οι ανατιμήσεις δε φαίνεται να έχουν τέλος, καθώς οι αυξήσεις που έγιναν τον περασμένο μήνα στις τιμές των κρεάτων, οι οποίες ξεπέρασαν ακόμη και το 12%, αναμένεται να οδηγήσουν την τιμή στο σουβλάκι ακόμη πιο ψηλά.

Επιπλέον, σε μεγάλο βραχνά για τα καταστήματα εστίασης εξελίσσεται το υψηλό ενεργειακό κόστος, με τους φορείς του κλάδου να έχουν κάνει επανειλημμένως εκκλήσεις στην κυβέρνηση να βρεθεί μία διέξοδος στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν.
Ο αντιπρόεδρος επισιτισμού νομού Ηρακλείου και πρόεδρος των ψητοπωλών κ. Γιώργος Μαργαριτάκης, μιλώντας στη “Νέα Κρήτη” και στο neakriti.gr, έδωσε μία σαφή εικόνα της κατάστασης, σημειώνοντας ότι το σουβλάκι δε θα μπορούσε να ξεφύγει από τη γενική κατάσταση της παρατεταμένης ακρίβειας που πλήττει τη χώρα.
«Όλα έχουν αυξηθεί στην Ελλάδα, άρα το σουβλάκι δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Η ακρίβεια στις τιμές των πρώτων υλών είναι η βασική αιτία για τις ανατιμήσεις. Το κόστος στην πατάτα, το κρέας και τα λαχανικά, που είναι τα βασικά υλικά για το σουβλάκι, έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Κάντε μία βόλτα στα σούπερ-μάρκετ, στα κρεοπωλεία και θα καταλάβετε. Όταν το μοσχάρι, για παράδειγμα, κοστίζει 17 με 18 ευρώ το κιλό, ενώ πριν από μερικά χρόνια έκανε 10 ευρώ το κιλό, πώς είναι δυνατόν η τιμή στο σουβλάκι να μείνει η ίδια; Το ίδιο συμβαίνει και με τις τιμές στα υπόλοιπα κρέατα.

Επιπλέον, εμείς ως καταστήματα εστίασης έχουμε ένα τεράστιο κοστολόγιο στα λειτουργικά μας έξοδα. Για να καταλάβετε τι εννοώ, μόνο οι εταιρείες delivery με τις οποίες συνεργαζόμαστε μας ζητούν το 27% των κερδών μας, που αυτό αντιστοιχεί στο 1/3 του τζίρου μας. Επίσης, τα ενοίκια και οι αυξήσεις στο ρεύμα πραγματικά έχουν φέρει πολλές επιχειρήσεις στα όριά τους. Με έναν πρόχειρο υπολογισμό, τα έξοδά μας τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί πάνω από 30%».
Οι καταστηματάρχες ψητοπωλείων δίνουν έναν άνισο αγώνα για να συγκρατήσουν τις τιμές, ωστόσο αυτό δεν είναι εφικτό. σύμφωνα με τον κ. Μαργαριτάκη. Παράλληλα, οι πελάτες πάντοτε κοιτάζουν την οικονομική λύση, γι’ αυτό γίνονται αρκετές προσφορές από τους ιδιοκτήτες ψητοπωλείων, σε μια προσπάθεια να διατηρήσουν το πελατολόγιό τους.

«Δε σηκωθήκαμε ένα πρωί και είπαμε ότι θα βάλουμε αυξήσεις χωρίς λόγο και αιτία. Επιχειρούμε σε πολλές περιπτώσεις να απορροφήσουμε τις αυξήσεις, αυτό όμως δεν είναι πάντοτε εφικτό. Παράλληλα, προσπαθούμε να ικανοποιήσουμε τον πελάτη κάνοντας προσφορές, οι οποίες ως προς ένα βαθμό περιορίζουν τις απώλειες στους τζίρους μας», δήλωσε ο κ. Μαργαριτάκης.

Πηγή: neakriti

Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

[gs-fb-comments]
Exit mobile version