ΕΛΛΑΔΑ
Σιδηρόδρομος: Ξανά στις ράγες τα τρένα από την Τετάρτη – Τα νέα μέτρα ασφαλείας
Με πρόσθετα μέτρα ασφαλείας και εντατικές συσκέψεις μεταξύ εργαζομένων, Hellenic Train και ΟΣΕ, κορυφώνονται οι διεργασίες για το άνοιγμα του σιδηροδρόμου την προσεχή Τετάρτη 22 Μαρτίου.
Για σήμερα είναι προγραμματισμένη συνάντηση μεταξύ του διευθύνοντας συμβούλου της Hellenic Train κ. Maurizio Capotorto και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), που θα είναι η πρώτη μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, με σκοπό να επιβεβαιωθούν οι δεσμεύσεις πάνω στο σχεδιασμό για την επανέναρξη του σιδηροδρόμου, με όλες τις πρόσθετες ασφαλιστικές δικλείδες που απαιτούνται για να ξεκινήσουν με ασφάλεια τα δρομολόγια.
Σήμερα το απόγευμα θα πραγματοποιηθεί επίσης και η δεύτερη συνεδρίαση του Συντονιστικού Κέντρου Ασφάλειας του Σιδηροδρόμου με την συμμετοχή όλων όσων εμπλέκονται στη διαχείριση κρίσης (αστυνομία, πυροσβεστική, ΕΚΑΒ, Hellenic Train), η οποία θα επαναλαμβάνεται κάθε εβδομάδα μέχρι να αποκατασταθεί πλήρως η λειτουργία του μεταφορικού μέσου.
Την ίδια στιγμή, φουντώνει η πολιτική αντιπαράθεση, με την κυβέρνηση και τα κόμματα της αντιπολίτευσης να διασταυρώνουν σήμερα τα ξίφη τους στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, στην οποία θα τοποθετηθεί για πρώτη φορά ενώπιον του κοινοβουλίου ο απερχόμενος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. Στην συζήτηση συμμετέχουν επίσης και οι πρώην υπουργοί Χρίστος Σπίρτζης και Μιχάλης Χρυσοχοίδης, την θητεία των οποίων στιγμάτισε η περίφημη εργολαβία σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ (717) που ξεκίνησε το 2014 και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί.
Όπως αναφέρει στο «newmoney» ο Πρόεδρος της ΠΟΣ κ. Ιωάννης Ντίτσας είναι επιβεβλημένο ο σιδηρόδρομος να ξαναλειτουργήσει αλλά με την βεβαιότητα ότι θα τηρηθούν οι δεσμεύσεις για προσλήψεις προσωπικού, τροχαίο υλικό αλλά και ότι θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα στην υποδομή που δημιουργούν τις βραδυπορίες και κρατούν σε ομηρεία το σιδηρόδρομο.
«Ο σιδηρόδρομος δεν σταμάτησε ούτε στον πόλεμο του ’40, χρειάζεται να επανεκκινήσει και να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη του κόσμου», τονίζει και υπογραμμίζει το έλλειμμα σε προσωπικό και τα μεγάλα κενά που προκαλεί στην ομαλή λειτουργία του μέσου.
Πρόσθετα μέτρα ασφαλείας
Για να ξαναμπούν τα τρένα στις ράγες, κυβέρνηση και εργαζόμενοι προτάσσουν τα ζητήματα ασφαλείας κάτι που φάνηκε και από τις δηλώσεις που έκανε το Σάββατο ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα Μεταφορών κ. Γιώργος Γεραπετρίτης, αμέσως μετά την πρώτη συνεδρίαση του Συντονιστικού Κέντρου Ασφαλείας. Ιδιαίτερη μάλιστα έμφαση έδωσε στο ζήτημα της ασφάλειας των σηράγγων. Πέρα από την αναγκαία αναβάθμιση, έχει προγραμματιστεί όπως είπε, επιτήρηση με ηλεκτρονικές κάμερες. Επίσης μέχρι να εγκατασταθεί πλήρως το σύστημα τηλεδιοίκησης προβλέπεται ότι από κάθε σήραγγα θα διέρχεται μία μόνο αμαξοστοιχία έτσι ώστε να διασφαλίζεται απολύτως η κίνηση.
Ιδιαίτερη μέριμνα θα υπάρξει και στα ζητήματα πυρασφάλειας και πυρανίχνευσης αλλά και στην πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας. Ο κ. Γεραπετρίτης αναφέρθηκε και σε ένα εγκεκριμένο σχέδιο για την διαχείριση κρίσεων από το Δεκέμβριο του 2020, στους σιδηροδρόμους το οποίο έχει προκύψει μετά από διαβούλευση με τους φορείς και με την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και το οποίο όπως τόνισε πρέπει να τηρηθεί με απόλυτο σεβασμό. Στα θέματα ασφαλείας εντάσσεται και η ανάγκη αυξημένης επιτήρησης και πρόσθετων μέτρων στις αφύλαχτες διαβάσεις, θέμα που συζητήθηκε μεταξύ άλλων και στην πρόσφατη τρίωρη συνάντηση με την διοίκηση του ΟΣΕ, στην οποία συμμετείχαν η ΠΟΣ και το σωματείο των μηχανοδηγών.
Ο Οργανισμός συνέστησε από την πλευρά του καλύτερη συνεργασία μεταξύ σταθμαρχών, μηχανοδηγών και κλειδούχων για να αντιμετωπιστούν τα κενά που υπάρχουν στον εγκαταλελειμμένο δίκτυο και οδήγησαν στο μοιραίο συμβάν των Τεμπών. Κενά που σόκαραν το πανελλήνιο και αποκάλυψαν οι συνομιλίες μεταξύ σταθμαρχών λίγο πριν το μοιραίο βράδυ.
Σημαντικές πρωτοβουλίες αναλαμβάνει η κυβέρνηση και για την συνεργασία με την ΕΕ στα θέματα του σιδηροδρόμου, την οποία έχει εξαγγείλει και ο Πρωθυπουργός. Εντός των ημερών αναμένεται να μεταβεί στις Βρυξέλλες ο υπουργός Επικρατείας που θα έχει συναντήσεις με αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. «Σε κάθε περίπτωση εκείνο το οποίο οφείλουμε να διασφαλίσουμε είναι ότι θα υπάρξει πιστή τήρηση χρονοδιαγραμμάτων» δήλωσε ο κ. Γεραπετρίτης και τόνισε ότι η χώρα μας θα ζητήσει τεχνική βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για όλα τα ζητήματα, που έχουν να κάνουν με την αναβάθμιση της ασφάλειας.
Τα μέτρα για το restart
Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει δέσμη μέτρων για την επόμενη μέρα του σιδηροδρόμου μεταξύ των οποίων είναι και η μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ. και 100 χλμ. αντίστοιχα για προαστιακές/εμπορευματικές μεταφορές και για τις επιβατικές αμαξοστοιχίες.
Στα υπόλοιπα μέτρα που συμφωνήθηκαν είναι το κλείσιμο σταθμών, η στελέχωση με 2 σταθμάρχες, 2 μηχανοδηγούς σε όλους τους προαστιακούς συρμούς συν ένα συνοδό. Προβλέπονται επίσης 3 συνοδοί στα δρομολόγια InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι των 2 που υπήρχαν μέχρι σήμερα αλλά και η υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.
Στις 22 Απριλίου θα επανέλθουν τα δρομολόγια του Προαστιακού Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο, Κάντζα – Λιόσια, Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα, Θεσσαλονίκη – Φλώρινα, Θεσσαλονίκη – Δράμα, Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, Κάτω Αχαΐα – Πάτρα, Πάτρα – Ρίο, Διακοφτό – Καλάβρυτα, Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο, Βόλος – Μηλιές. Ταυτόχρονα ξεκινούν και τα εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη), Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως). Από τις 27 Μαρτίου θα προστεθούν και τα δρομολόγια Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο.
Την 1 Απριλίου προστίθεται το InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζεύγος), o Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα, Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, Λάρισα – Βόλος, Λαμία – Στυλίδα και από τις 6 του μήνα τo InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως), τα Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως).
Θα ακολουθήσουν στις 6 Απριλίου τα δρομολόγια City Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως) και τα Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως) και από τις 11 του μήνα κατόπιν αξιολόγησης των συνθηκών και τα υπόλοιπα δρομολόγια.
ΣΧΟΛΙΑ
Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.