Διαφήμιση

ΚΡΉΤΗ

Αυτοί είναι οι Δήμοι της Κρήτης που μπλοκάρουν τον νέο ΒΟΑΚ!

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Δημοσιεύτηκε

στις



Πρόκειται το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο του ΒΟΑΚ που έχει βρεθεί αντιμέτωπο με προσφυγές που έχουν υποβληθεί από τους Δήμους Μαλεβιζίου και Ηρακλείου Κρήτης.

Να σημειωθεί ότι για την παραχώρηση Χανιά-Ηράκλειο του ΒΟΑΚ δίνουν μάχη μεγάλοι εγχώριοι και γαλλικοί όμιλοι.

Ηράκλειο-Χανιά: Η μάχη των τριών ισχυρών σχημάτων

Οι προσφυγές για το ΒΟΑΚ φαίνεται ότι προς το παρόν δεν επηρεάζουν την πορεία του εν εξελίξει διαγωνισμού για τη μεγαλύτερη υπό δημοπράτηση οδική παραχώρηση ύστερα από την Αττική Οδό.

Στην παρούσα φάση ο διαγωνισμός βρίσκεται λίγο πριν από το στάδιο της αξιολόγησης των τεχνικών και οικονομικών προσφορών από τα ενδιαφερόμενα σχήματα. Αυτά είναι τρία και είναι τα εξής:

– Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που δοκιμάζει τις ίδιες δυνάμεις της. Πρόκειται για μία τακτική που της «βγήκε» στην Αττική Οδό, ενώ εάν επικρατήσει θα αποκτήσει σημαντικές συνέργειες καθώς έχει αναλάβει μαζί με τις ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και Intrakat το ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ προϋπολογισμού 360 εκατ. Ευρώ, ενώ κατασκευάζει και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.

– Ο τρίτος μνηστήρας είναι η συμμαχία της ΑΒΑΞ με τις γαλλικές Egis και Meridiam. Επισημαίνεται ότι η πρώτη από τις δύο γαλλικές εταιρείες έχει επικρατήσει μαζί με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, ενώ η Meridiam είχε υποβάλει μαζί με τις Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ προσφορά για την Αττική Οδό στο πρόσφατο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.

Σχετικά με τις προσφυγές, αυτές αφορούν τους περιβαλλοντικούς όρους για την παράκαμψη Ηρακλείου και σε περίπτωση αποδοχής του αιτήματος των δύο Δήμων δεν αποκλείεται να υπάρξουν καθυστερήσεις για την υποβολή νέας μελέτης και αύξηση του κόστους.

Προς το παρόν, ωστόσο, οι προσφυγές δεν εμποδίζουν την πορεία δημοπράτησης του έργου και στόχος του υπουργείου είναι μέχρι τα τέλη του έτους να γνωρίζουμε τον ανάδοχο, ώστε εντός του 2024 να ξεκινήσει η κατασκευή του τμήματος. Βάσει του μέχρι στιγμής χρονοδιαγράμματος ο οδικός άξονα αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2028 και στην πορεία θα ακολουθήσει μία περίοδος 26ετούς συντήρησης.

Το ΧανιάΗράκλειο, που περιλαμβάνει και την προαίρεση Κίσσαμος-Χανιά, αποτελεί το μεγαλύτερο και ακριβότερο τμήμα του ΒΟΑΚ, καθώς στα βασικά χαρακτηριστικά του έργου, προβλέπεται, μεταξύ άλλων:

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ (εάν λάβουμε υπόψη και την επέκταση Κίσσαμος-Χανιά) και παράπλευρου/κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.

  • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ

  • 26 σήραγγες

  • 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος

  • 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.

    Πηγή:mononews

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

[gs-fb-comments]
Exit mobile version