Διαφήμιση

ΚΡΉΤΗ

Ανατροπή για το ναυάγιο «Ηράκλειον» 57 χρόνια μετά: Άλλη η αιτία βύθισής και όχι η σπασμένη μπουκαπόρτα! | ΒΙΝΤΕΟ

Δημοσιεύτηκε

στις

[ss_social_share shape="rectangle" size="small"]
Διαφήμιση

Ανατροπή της υπόθεσης του φοβερού και πολύνεκρου ναυαγίου του οχηματαγωγού “Ηράκλειο”, που στις 8 Δεκεμβρίου του 1966 βυθίστηκε ενώ εκτελούσε το δρομολόγιο Σούδα-Πειραιά, αποκάλυψε, μέσα από καθηλωτικές δηλώσεις ανθρώπων που έχουν ασχοληθεί σοβαρά με τη φρικτή αυτή ιστορία, η εκπομπή “Ελεύθερο Σημείο” της “ΚΡΗΤΗ TV” και τον δημοσιογράφο Λευτέρη Συμβουλάκη.

Δείτε ολόκληρη την εκπομπή που ακολουθεί στο παρακάτω βίντεο:

Το “Ηράκλειο” δε βυθίστηκε από το σπάσιμο της μπουκαπόρτας και τη μετατόπιση του φορτηγού-ψυγείου που ήταν φορτωμένο με πορτοκάλια. Και μάλιστα, ούτε ο τόπος του ναυαγίου είναι αυτός που έχει καταγραφεί μέχρι σήμερα. Δεν είναι το “Ηράκλειο” το ναυάγιο της Φαλκονέρας. Εκεί πιθανολογείται ότι βρίσκεται το ναυάγιο του “Αδριάς”. Το “Ηράκλειο” βυθίστηκε στην Αντίμηλο, αλλά ο πλοίαρχος είχε δώσει λάθος στίγμα!

Η στιγμή που η Πηγή Μπελώνη αποκαλύπτει για πρώτη φορά στην εκπομπή Ελεύθερο Σημείο της Κρήτη TV με τον Λευτέρη Συμβουλάκη το πόρισμα του 1967 από τους 7 πλοίαρχους που καταλήγουν ότι το “Ηράκλειον” δεν θα μπορούσε να βυθιστεί μόνο από την σπασμένη μπουκαπόρτα αλλά υπήρχε και άλλη αιτία. Το υπόμνημα-πόρισμα των πλοιάρχων κατατέθηκε τότε στο Υπουργείο αλλά αποσιωπήθηκε και κρατήθηκε “κρυφό”

Ιδιαίτερα αποκαλυπτική ήταν η Πηγή Μπελώνη, συγγραφέας του βιβλίου “Ηράκλειο: SOS – Βυθιζόμεθα”, κόρη του ναυαγού Παναγιώτη Μπελώνη, ο οποίος διασώθηκε, αλλά δε βρίσκεται σήμερα στη ζωή.

Η αλήθεια είναι ακόμα… στον βυθό…

Τι κι αν πέρασαν τόσα χρόνια; Σύμφωνα με την Πηγή Μπελώνη, «η αλήθεια είναι ακόμα στον βυθό… Τα περισσότερα που ακούστηκαν αληθεύουν. Δεν είναι όμως αιτία βύθισης ενός πλοίου να ανοίξει η μπουκαπόρτα και να μπούνε νερά μέσα. Είναι γεγονός ότι ένα πλοίο με ανοιχτή μπουκαπόρτα φτάνει από δω μέχρι την Αμερική! Έχει σημεία πού μπορεί να διοχετευτεί το νερό. Να φύγει»…

Παρακάτω, η ίδια είπε χαρακτηριστικά: «Από τα μετέπειτα που ακολούθησαν κατά τη βύθιση του πλοίου, έχουμε σημάδια ότι δε βυθίστηκε μόνο από αυτόν τον λόγο. Μπορεί να “βοήθησε”, αλλά δεν ήταν ο κύριος λόγος».

Αρνούνται να της δώσουν τον φάκελο του πατέρα της

«Συνέχεια βρίσκουμε καινούργια πράγματα. Παρόλο που δεν έχουμε τον φάκελο του υπουργείου. Δε μας τον δίνει το υπουργείο τον φάκελο», είπε η κ. Μπελώνη.

Η ίδια τόνισε ότι, πέρα από τις προσπάθειες του βουλευτή Ηρακλείου του ΚΚΕ Μανόλη Συντυχάκη, έχει και η ίδια προσπαθήσει. Και τι ζήτησε; Τον φάκελο του πατέρα της.

«Το “Σύρος” τον έβγαλε από τη θάλασσα, το πολεμικό πλοίο “Δόξα” τον μετέφερε στη στεριά. Μόλις βγήκε, τον πήγαν κατευθείαν για ανάκριση (στο Λιμεναρχείο Πειραιά). Είχε ήδη συσταθεί ανακριτική επιτροπή στο Λιμεναρχείο Πειραιά. Ζήτησα μόνο την κατάθεσή του. Γνωρίζετε καλά ότι οι πρώτες καταθέσεις είναι οι πιο σημαντικές», ανέφερε.

Όπως τόνισε κατηγορηματικά η κ. Μπελώνη, τα δικαστήρια έγιναν μετά από δύο χρόνια. Οι άνθρωποι, λόγω του σοκ που είχαν υποστεί, δεν ήταν δυνατόν να θυμούνται τα πάντα.

«Ενώ οι πρώτες καταθέσεις, πριν μιλήσουνε με δικηγόρους και πριν γίνουν συνεννοήσεις, είναι γνήσιες. Έχω έννομο συμφέρον να πάρω την κατάθεση του πατέρα μου. Δε ζήτησα την κατάθεση του κ. Λαγωνικάκη ή κάποιου αλλουνού. Δε μου τη δώσανε! Μου είπαν ότι είναι “προσωπικά δεδομένα”. Μα, ο άνθρωπος έχει πεθάνει. Ποια προσωπικά δεδομένα; Κατά τον ίδιο τρόπο, έχουν προσπαθήσει κι άλλοι συγγενείς επιζώντων, όπως ο κ. Πλατσιδάκης. Προσπάθησε να πάρει, για δικούς του λόγους, τον φάκελο από το υπουργείο. Να μάθει τελικά γιατί πνίγηκε ο πατέρας του εκείνο το βράδυ. Τι έφταιγε. Ο κ. Πλατσιδάκης είναι ένας πολύ σοβαρός άνθρωπος και μπορεί να διαβάσει και το πόρισμα. Έχει το μορφωτικό επίπεδο να μπορεί να διαβάσει το πόρισμα και να το εξηγήσει. Κι εκείνος βρήκε την ίδια πόρτα. Μας παραπέμπουν σε εισαγγελέα. Να βγει εισαγγελική παραγγελία»!

Είναι χαρακτηριστικό, όπως είπε, ότι στα Γενικά Αρχεία του Κράτους δε βρίσκεται μέχρι σήμερα ο φάκελος του “Ηράκλειο”. Βρίσκονται τα στοιχεία της τραγωδίας για το “Σάμινα”, για παράδειγμα, αλλά ο φάκελος για το “Ηράκλειο”, αφού όλα αυτά τα αρχεία βρίσκονται στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Τι κρύβεται πίσω από αυτήν την άρνηση;

«Το υπουργείο έχει δώσει τον φάκελο σε κάποιους ναυτικούς που έκαναν πτυχιακή… Επιλεκτικά… Υπάρχει σε πτυχιακή εργασία… Έχει δοθεί όλος ο φάκελος, αλλά επιλεκτικά», αποκάλυψε η Πηγή Μπελώνη.

Η ίδια μέχρι σήμερα έχει πάρει μόνο το πόρισμα της Επιτροπής, το οποίο όμως όπως λέει… “μπάζει νερά”. «Όχι, δεν αποκαλύπτει την αλήθεια. Δεν εξηγεί πολλά πράγματα που γίνανε εκείνο το βράδυ… Ένα πλοίο δε βουλιάζει μέσα σε 15 λεπτά. Δεν “ξαπλώνει” μέσα σε 15 λεπτά. Δεν εξηγείται γιατί βρέθηκαν πετρέλαια στη θάλασσα πριν καν πέσουν οι ναυαγοί… Και αν έμπαιναν νερά μόνο απ’ την μπουκαπόρτα, τα πετρέλαια πώς βρέθηκαν πρώτα στη θάλασσα και μετά οι ναυαγοί; Οι οποίοι σε δέκα λεπτά είχαν πηδήξει οι πρώτοι».

Για το φορτηγό που ευθυνόταν ότι χτύπησε στην μπουκαπόρτα, με συνέπεια να τη σπάσει, η Πηγή Μπελώνη είπε ότι υπάρχουν μαρτυρίες πως το φορτηγό έκανε τρεις διαδρομές.

«Υποχωρεί η μπουκαπόρτα ομαλά. Ήταν ελαττωματικοί οι πίροι; Είχε ξανασπάσει στο λιμάνι του Πειραιά. Είχε ξανασπάσει και στα Χανιά. Το φορτηγό ψυγείο υποχώρησε και στις φωτογραφίες που έχουμε από αεροπλάνα δεν είναι καθόλου χτυπημένο. Που σημαίνει “ομαλά”… Αυτή η πόρτα, βάσει της εταιρείας που είχε φτιάξει το “Ηράκλειο”, είχε 600 τόνους… Το φορτηγό είχε-δεν είχε 35 τόνους… Άρα και ένα μηχανάκι να έπεφτε πάνω της, θα έσπαγε»…

Και συνεχίζοντας την περιγραφή, η Πηγή Μπελώνη είπε ότι το κουβούκλιο του φορτηγού ψυγείου έμεινε μέσα και στη θάλασσα έπεσε μόνο το ψυγείο. Και αργότερα, στην επόμενη ταλάντωση, έφυγε και το κουβούκλιο.

«Αρχικά, ακόμα και αν είχαν μπει τεράστιες ποσότητες νερού από την μπουκαπόρτα, το καράβι κάτω έχει δωμάτια χωρισμένα που κρατάνε αέρα. Αν γεμίσει το ένα, μπορούν να το απομονώσουν που να μην πλημμυρίσει να πάει στα δίπλα. Και τρία και τέσσερα να γεμίσουν νερό, μπορεί με την άντληση από το ένα στο άλλο να κρατήσουν την ισορροπία. Όχι να “ξαπλώσει” το καράβι. Για να πάρει τόσο μεγάλη κλίση, σημαίνει πως τα νερά πήγαν μόνο από τη μια μεριά. Δεν μπορεί αυτό να γίνει από την μπουκαπόρτα. Από την αρχή είχα αμφιβολίες. Και στο βιβλίο μου το ανέφερα, ότι δεν είναι λόγος βύθισης μια σπασμένη μπουκαπόρτα. Και με συζητήσεις με ναυτικούς μού έχουν πει ότι πολλές φορές έχει τύχει να τη βρούνε το πρωί την πόρτα να μην είναι καλά κλειστή. Να έχουν μπει νερά. Και σε μεγάλη ανάγκη – μου είχαν αφηγηθεί – πάλι φέρι μπόουτ πριν 15 χρόνια από Σούδα προς Πειραιά άνοιξε και τη δεύτερη για να φεύγουν τα νερά γιατί είχε κακοκαιρία. Όχι να βυθιστεί. Βεβαίως υπήρχαν κακοί χειρισμοί του καπετάνιου. Δεν μπορούσε να γυρίσει το σκάφος διαφορετικά να μην το χτυπάει ο άνεμος; Να κόψει ταχύτητα;»…

Διαβάστε τη συνέχεια του ρεπορτάζ στο Neakriti

Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

[gs-fb-comments]
Exit mobile version