Βρειτε μας στα Social Media

XANIA

Νέα απάτη στα Χανιά: Τον έπεισαν ότι θα πάρει 600 ευρώ και έχασε 2.400 ευρώ

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Δημοσιεύτηκε

στις

Δεν έχουν τέλος οι απάτες στην Κρήτη με μια νέα υπόθεση να βρίσκεται στα χέρια της ΕΛ.ΑΣ μετά από καταγγελία 56χρονου άνδρα με καταγωγή από την Αλβανία και διαμένει στα Χανιά.

 

Σύμφωνα με όσα ανέφερε στις αστυνομικές αρχές δέθηκε ένα τηλεφώνημα την περασμένη Δευτέρα από άνδρα ο οποίος υποστήριξε πως είναι ο λογιστής του και πως ο 56χρονος δικαιούται το χρηματικό ποσό των 600 ευρώ από το Market pass.

Ο ανυποψίαστος άνδρας πείστηκε και έδωσε τους κωδικούς των τραπεζικών του λογαριασμών προκειμένου να καταβληθεί το ποσό, με αποτέλεσμα να κάνουν φτερά από το λογαριασμό του 2.400 ευρώ.

Ο 56χρονος αντιλήφθηκε λίγα 24ωρα μετά ότι πρόκειται για απάτη και κατήγγειλε το περιστατικό στην αστυνομία χθες Τετάρτη.

Σε έξαρση βρίσκονται το τελευταίο διάστημα στην Κρήτη κρούσματα τηλεφωνικής απάτης με επιτήδειους οι οποίοι παριστάνουν τους λογιστές και απευθυνόμενοι – κυρίως – σε ηλικιωμένους, επιχειρούν να τους πείσουν ότι δικαιούνται να λάβουν επίδομα market pass.

Στις περιπτώσεις που οι ανυποψίαστοι συντοπίτες μας πείθονται, οι απατεώνες είτε τους “οδηγούν” προς το πιο κοντινό ΑΤΜ, είτε τους καθοδηγούν διαδικτυακά, προκειμένου να τους αποσπάσουν χρηματικά ποσά μέσω των τραπεζικών τους λογαριασμών.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του neakriti.gr, πίσω από τα απανωτά περιστατικά απάτης ή απόπειρας εξαπάτησης, που λαμβάνουν χώρα τα τελευταία 24ωρα σε τοπικό επίπεδο, φέρεται να βρίσκονται άτομα τα οποία δρουν οργανωμένα και βάσει σχεδίου. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για άτομα τα οποία μιλούν… άπταιστα τα Ελληνικά…

Μια ακόμη υπόθεση τηλεφωνικής απάτης στην Κρήτη καταγράφηκε προχθές Τρίτη 22 Αυγούστου.

Σύμφωνα με το neakriti, οι αστυνομικές Αρχές Ηρακλείου διερευνούν καταγγελία 80χρονου άνδρα, ο οποίος έπεσε θύμα επιτήδειου, χάνοντας συνολικά χρηματικό ποσό 5.000 ευρώ!

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα περιέγραψε ο ηλικιωμένος μιλώντας σε αστυνομικούς, φέρεται να δέχτηκε τηλεφώνημα από άγνωστο αριθμό και να συνομίλησε με άνδρα.

Σύμφωνα με τον 80χρονο, ο άνδρας υποστήριξε ότι είναι ο λογιστής του κι ότι ο ηλικιωμένος δικαιούται να λάβει το market pass.

Ο παππούς πείστηκε, καθώς η φωνή του απατεώνα φέρεται να ομοίαζε με εκείνη του λογιστή του. Τελικά, ο επιτήδειος καθοδήγησε τον παθόντα να μεταβεί σε κοντινό ΑΤΜ.

Όπως όλα δείχνουν, ο απατεώνας φέρεται να έπεισε τον 80χρονο να κάνει μεταφορά χρηματικού ποσού σε δύο τραπεζικούς λογαριασμούς.

Πρόκειται συνολικά για 5.000 ευρώ! Ο άτυχος ηλικιωμένος θεώρησε προφανώς ότι θα λάβει το εν λόγω ποσό, ωστόσο, αντ’ αυτού, το συγκεκριμένο ποσό που διατηρούσε στον τραπεζικό του λογαριασμό έκανε “φτερά”.

Όταν τελικά ο 80χρονος αντιλήφθηκε το τι είχε συμβεί, ήταν πολύ αργά. Ο ηλικιωμένος κατήγγειλε, πάντως, το συμβάν στην Αστυνομία, η οποία διεξάγει έρευνες για τον εντοπισμό και τη σύλληψη του δράστη.

‘Αλλοι πολίτες, οι οποίοι έπεσαν κι αυτοί θύματα επιτήδειων δήθεν “λογιστών”, και οι οποίοι, ωστόσο, πρόλαβαν έγκαιρα να αντιληφθούν ότι έχουν να κάνουν με απατεώνες και να κλείσουν άμεσα το τηλέφωνο.

Αρκετοί, μάλιστα, από αυτούς ενημέρωσαν τις Αρχές, στις οποίες κοινοποίησαν τους τηλεφωνικούς αριθμούς από τους οποίους δέχτηκαν κλήσεις, καθώς και τους αριθμούς iban, οι οποίοι τους κοινοποιήθηκαν…

Συγκεκριμένα Ηρακλειώτης, η μητέρα του οποίου παραλίγο να “τσιμπήσει” στο τηλεφώνημα που δέχτηκε από άγνωστο άνδρα, και ο οποίος της συστήθηκε ως «λογιστής». Ειδικότερα, στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο απατεώνας είπε στην ηλικιωμένη γυναίκα ότι έχει «βγει το market pass κι ότι είναι 670 ευρώ».

Είπε ακόμη στη γυναίκα ότι είναι δικαιούχος κι ότι η πρώτη δόση καταβάλλεται άμεσα στους δικαιούχους. Στην εξέλιξη του τηλεφωνήματος, η γυναίκα αντιλήφθηκε ότι μιλούσε με επιτήδειο και του έκλεισε το τηλέφωνο.

Στη συνέχεια ο γιος της ενημέρωσε τις Αρχές, στις οποίες κοινοποίησε τον αριθμό iban και τον αριθμό του τηλεφώνου απ’ όπου δέχτηκε τηλεφώνημα η μητέρα του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ανάλογα με το αν τα “υποψήφια θύματα” φανεί ότι πείθονται από τα λεγόμενά τους, οι απατεώνες είτε ζητούν από αυτά τον αριθμό και το pin της τραπεζικής τους κάρτας, είτε τους καλούν να μεταβούν στο πιο κοντινό ΑΤΜ.

Εν συνεχεία, ενώ τους λένε ότι οι κωδικοί που εισάγουν είναι για να πάρουν το επίδομα, ουσιαστικά τα καθοδηγούν να μεταφέρουν χρήματα από τον λογαριασμό τους σε κάποιον άλλον!

Επίσης, σε κάποιες περιπτώσεις οι απατεώνες δίνουν στα υποψήφια θύματά τους iban, απ’ όπου δήθεν θα λάβουν τα χρήματα που δικαιούνται.

Ωστόσο, κατά τη διάρκεια των οδηγιών τους καθοδηγούν τα θύματα να κάνουν “μεταφορά χρημάτων” και όχι “εισαγωγή κωδικού για το market pass”. Εάν τα “υποψήφια θύματα” καταλάβουν εκείνη τη στιγμή τι συμβαίνει και αντιδράσουν, οι απατεώνες κλείνουν το τηλέφωνο.

Εάν όχι, καταφέρνουν να αποσπάσουν τα χρηματικά ποσά που οι ανυποψίαστοι πολίτες τους μεταφέρουν…

Σύμφωνα με πληροφορίες, στα τελευταία κρούσματα που έχουν καταγραφεί σε επίπεδο Ηρακλείου, οι απατεώνες που καλούν από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής μιλούν άπταιστα Ελληνικά, γεγονός που φανερώνει, αν μη τι άλλο, ότι πρόκειται για ντόπιους.

Επίσης, οι ίδιες πληροφορίες μαρτυρούν ότι τα άτομα αυτά έχουν πολύ καλές γνώσεις γύρω από τον τρόπο λειτουργίας των διαδικτυακών πλατφορμών των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, κάτι που τους βοηθά να ξεγελούν με ευκολία ηλικιωμένους συντοπίτες μας.

Ας σημειωθεί, τέλος, ότι, σύμφωνα με μαρτυρίες ατόμων που δέχτηκαν τηλεφωνήματα από επίδοξους απατεώνες, κατά τη διάρκεια των εν λόγω κλήσεων άκουγαν από την άλλη άκρη της γραμμής άλλα άτομα να λένε ακριβώς “το ίδιο παραμύθι” σε έτερους πολίτες!

Αυτός είναι κι ένας από τους λόγους για τους οποίους εκτιμάται ότι υπάρχει οργανωμένος τρόπος δράσης για τους συγκεκριμένους απατεώνες.

 

 

Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ