Διαφήμιση

ΚΡΉΤΗ

Ηράκλειο: Ινδικός όμιλος «γλυκοκοιτάζει» το Καστέλι

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Δημοσιεύτηκε

στις



«Κατασκευαστικά δε θα χρειαστούμε 5 αλλά 4 χρόνια και, όταν τελειώσει, να είστε σίγουροι, το νέο αεροδρόμιο θα είναι αντάξιο του βαρυσήμαντου τουριστικού ρόλου της Κρήτης»…

Το μήνυμα αυτό έστειλαν για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, κατά την πρόσφατη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, οι Ινδοί επενδυτές που έχουν πάρει το μεγάλο αναπτυξιακό έργο σε επενδυτική σύμπραξη με τον ελληνικό όμιλο της ΤΕΡΝΑ.

Με τιμώμενη χώρα στη ΔΕΘ την Ινδία, ο ινδικός όμιλος της GMR και το έργο κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι δε θα μπορούσαν να λείπουν φυσικά από τη πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος.

Στο πλαίσιο λοιπόν της Διεθνούς Έκθεσης, αντιπροσωπία του ινδικού ομίλου είχε συναντήσεις κορυφής τόσο με τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, όσο και με τον Ρεθυμνιώτη υφυπουργό Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη.

συναντήσεις έλαβαν χώρα σε εξαιρετικό κλίμα, με τους Ινδούς μάλιστα να εκφράζουν τη βούλησή τους για ταχύτητα στην κατασκευαστική περίοδο του έργου, την ίδια ώρα που μοιάζουν διατεθειμένοι να επεκτείνουν την παρουσία τους στην Κρήτη και συνολικά στη χώρα, “γλυκοκοιτάζοντας” προς τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια (μεταξύ των οποίων και αυτό της Σητείας), που αναμένεται να οδεύσουν προς κάποιας μορφής ιδιωτικοποίηση. Όχι απαραίτητα στην ίδια “συνταγή” παραχώρησης που ακολουθήθηκε για τα πρώτα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (συμπεριλαμβανομένου του αερολιμένα Χανίων), αλλά το πιθανότερο χωρισμένα σε ομάδες και σε διαφορετικές μορφές αποκρατικοποίησης.

Ο ινδικός όμιλος της GMR, σε κοινοπραξία με τον ελληνικό κατασκευαστικό όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έχει πάρει μετά από διεθνή διαγωνισμό το έργο παραχώρησης για την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Πεδιάδος.

Ο όμιλος της ΤΕΡΝΑ ουσιαστικά θα επιφορτιστεί με το κατασκευαστικό σκέλος, ενώ ο ινδικός όμιλος θα έχει περισσότερο ρόλο operator του νέου αεροδρομίου, δεδομένης εξάλλου και της μεγάλης εμπειρίας που έχει στη διαχείριση μεγάλων αεροδρομίων ανά την υφήλιο.

Ο ινδικός όμιλος είχε μπει αρχικά με ποσοστό συμμετοχής 10% στο κοινοπρακτικό σχήμα για το Καστέλι, στο οποίο ο ελληνικός κατασκευαστικός όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε ποσοστό 90%. Στην πορεία, ωστόσο, οι Ινδοί θέλησαν να αυξήσουν το ποσοστό συμμετοχής τους στο κοινοπρακτικό σχήμα. Η ΤΕΡΝΑ έχει προχωρήσει στη μεταβίβαση του 30% των μετοχών προς την GMR, κάτι που σημαίνει πως η αναλογία των δύο “συμπαικτών” -επενδυτών διαμορφώνεται στο 60% για την ελληνική εταιρεία και στο 40% για τον ινδικό όμιλο.

Βεβαίως αυτό αφορά στο δικό τους εσωτερικό μερίδιο συμμετοχής, στο μερίδιο δηλαδή της παραχωρησιούχου αναδόχου κοινοπραξίας στην εταιρεία “Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Α.Ε.”.

Θυμίζουμε ότι η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ και GMR θα έχει τελικά το 54,1% της εταιρείας, αφού το υπόλοιπο 45,9% θα εκχωρηθεί, με βάση τη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογραφεί και κυρωθεί ήδη από το Κοινοβούλιο, στο ελληνικό Δημόσιο.

Ο ινδικός όμιλος, με βάση τα όσα μπορούμε να αντιληφθούμε κι εμείς δημοσιογραφικά, έχει αφήσει καλές εντυπώσεις τόσο στην προηγούμενη κυβέρνηση όσο και στην τωρινή.

Η συνέχεια στο neakriti

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

[gs-fb-comments]
Exit mobile version