Βρειτε μας στα Social Media

ΗΡΑΚΛΕΙΟ

Αλλάζουν οι «κόμβοι της συμφοράς» στο Ηράκλειο – Δείτε φωτογραφίες

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Δημοσιεύτηκε

στις

Ανασχεδιασμός στους κόμβους της λεωφόρου 62 Μαρτύρων, στον Άη Γιάννη Χωστό καθώς και στην παραλιακή ώστε να αποφευχθεί η κίνηση και η ταλαιπωρία οδηγών και πεζών

Στη Δημοτική Επιτροπή τίθεται σήμερα προς συζήτηση ο ανασχεδιασμός τριών κυκλικών κόμβων: στη λεωφόρο 62 Μαρτύρων, στον Άη Γιάννη το Χωστό και στην παραλιακή λεωφόρο του Ηρακλείου, οι οποίοι προκαλούν κυκλοφοριακή συμφόρηση και εντείνουν το μείζον πρόβλημα της κίνησης των οχημάτων στο Ηράκλειο.

Στα σχέδια περιλαμβάνεται ο ανασχεδιασμός και άλλων κόμβων ωστόσο οι συγκεκριμένοι έχουν μία σχετική ωριμότητα, δηλαδή η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων βρίσκεται προς έγκριση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης.

Αφού εγκριθεί το σχέδιο από την Δημοτική Επιτροπή τίθεται προς δημόσια διαβούλευση για δέκα ημέρες. Μετά τη λήξη της εν λόγω προθεσμίας περνά ξανά προς έγκριση από την Δημοτική Επιτροπή και κατόπιν κατατίθεται στο Δημοτικό Συμβούλιο για να ολοκληρωθεί ο φάκελος.

«Ο ανασχεδιασμός λύνει χρόνια προβλήματα με τεράστια ταλαιπωρία των κατοίκων με μικρούς κόμβους, κακό σχεδιασμό και σοβαρά ζητήματα. Με αυτή την πρόταση δίνεται οριστική λύση για την κυκλοφοριακή συμφόρηση, στον Άη Γιάννη το Χωστό η λύση δίνεται σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης» δήλωσε σχετικά στο Cretalive ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Γιώργος Σισαμάκης.

Προτεραιότητα του Δήμου Ηρακλείου είναι -αφού ολοκληρωθεί το στάδιο με την πλήρη κατάρτιση των φακέλων για τις ΜΠΕ- να βρεθούν τα απαραίτητα χρηματοδοτικά εργαλεία ώστε να προχωρήσει η δημοτική Αρχή σε προκήρυξη για την ανάδειξη του αναδόχου που θα αναλάβει το έργο αναδιαμόρφωσης των κόμβων.

Κυκλικός κόμβος λ. 62 Μαρτύρων

kyklikos komvos jumbo

Η χάραξη ακολουθεί την υφιστάμενη χάραξη της Λ. 62 Μαρτύρων και περιλαμβάνει την ανακατασκευή του υφιστάμενου κυκλικού κόμβου σε νέα θέση μετατοπισμένη δυτικά, επαναπροσδιορίζει τις φορές κατεύθυνσης των οδών που συμβάλλουν σε αυτόν και ρυθμίζει την ασφαλή κίνηση πεζών και ΑΜΕΑ με τη δημιουργία διαβάσεων και επέκτασης πεζοδρομίων. Κύρια χαρακτηριστικά του κόμβου είναι η ρύθμιση της κυκλοφορίας με φωτεινούς σηματοδότες, η διαμπερής κίνηση του κεντρικού άξονα της Λ. 62 Μαρτύρων με προτεραιότητα και η παραχώρηση της προτεραιότητας από τα οχήματα που κινούνται εντός της κυκλικής πορείας.

Αναλυτικότερα τα χαρακτηριστικά έχουν ως εξής:

  • Οι διαχωριστικές νησίδες είναι υπερυψωμένες και προτείνεται η πλακόστρωση τους.
  • Το κεντρικό τμήμα του ελλειψοειδούς κόμβου κυκλικής κίνησης έχει διάμετρο 44 μ. στον μεγάλο άξονα και 15 μ. στον μικρό.
  • Σε όλα τα σκέλη του κόμβου και στους συμβάλλοντες δρόμους θα δημιουργηθούν εγκάρσιες πεζοδιαβάσεις με καταφύγιο πεζών στην νησίδα διαχωρισμού, κατάλληλες για την κίνηση ΑμΕΑ.
  • Διατηρούνται οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας της Λ. 62 Μαρτύρων με πλάτος 3μ. στην κατεύθυνση προς Α/Κ Γιόφυρου και 3,5 στην κατεύθυνση προς Ηράκλειο καθώς και στην κυκλική πορεία.
  • Στις συμβάλλουσες οδούς προτείνεται:

– Στην οδό Μεσαράς μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,5μ. ανά κατεύθυνση.

– Στις οδούς Ρεστιβάκη, Πετράκη, μία κατεύθυνση με πλάτος λωρίδας 4,3μ.

– Στην οδό Φραγκάκη, που είναι εν μέρει διανοιγμένη, μία κατεύθυνση με πλάτος 5.0μ. Μετά την έγκριση της πολεοδομικής μελέτης και διάνοιξη της οδού, η οδός θα έχει πλάτος 9.0μ και θα μελετηθεί μελλοντικά. Παρατηρούμε ότι θα υπάρχει η δυνατότητα οδού διπλής κατεύθυνσης για την καλύτερη εξυπηρέτηση της περιοχής.

  • Κατασκευή δικτύου συλλογής ομβρίων με μετακίνηση των φρεατίων υδροσυλλογής και κατασκευή νέων σε επαφή με τα κράσπεδα των πεζοδρομίων. Χρήση των υφιστάμενων συλλεκτήριων αγωγών ομβρίων της ΔΕΥΑ Ηρακλείου.
  • Κατασκευή και πλακόστρωση πεζοδρομίων περιμετρικά του κόμβου και σε κάθε πλευρά των συμβαλλόντων δρόμων, καθώς και δημιουργία απαραίτητων υποδομών διάσχισης του κόμβου από το σύνολο των ευάλωτων χρηστών και ειδικότερα των ΑΜΕΑ. Το συνολικό μήκος των πεζοδρομίων ανέρχεται σε 630μ. και το ύψος των κρασπέδων όπου δεν εξισώνεται η στάθμη με το οδόστρωμα (διαβάσεις) είναι 20 εκ.
  • Τοποθέτηση νέων θάμνων και δένδρων και επέκταση του υφιστάμενου συστήματος άρδευσης.
  • Κατασκευή δικτύου Η/Μ εγκαταστάσεων και τοποθέτηση ιστών φωτισμού.

Επιτρεπόμενες κινήσεις

Οι κινήσεις που επιτρέπονται στη φάση λειτουργίας του ισόπεδου κόμβου είναι οι εξής:

  • Ευθύγραμμη κίνηση με προτεραιότητα, επί της Λ. 62 Μαρτύρων από ανατολικά προς δυτικά σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας για έξοδο από την πόλη με κατεύθυνση τον ανισόπεδο κόμβο Γιόφυρου, πλέον λωρίδας αριστερής στροφής με παραχώρηση προτεραιότητας για είσοδο στον κυκλικό κόμβο.
  • Ευθύγραμμη κίνηση με προτεραιότητα, επί της Λ. 62 Μαρτύρων από δυτικά προς ανατολικά, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας, μέσω ευθύγραμμης διαμπερούς πορείας διαμέσου του κόμβου, για είσοδο στην πόλη.
  • Κίνηση με προτεραιότητα επί της Λ. 62 Μαρτύρων, μέσω τμήματος κυκλικής πορείας με κατεύθυνση από δυτικά προς ανατολικά σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας.
  • Κίνηση εξόδου από τον κυκλικό κόμβο προς οδό Ρεστιβάκη.
  • Κίνηση εισόδου στην Λ. 62 Μαρτύρων από την οδό Πετράκη με δεξιά στροφή και κατεύθυνση προς το κέντρο της πόλης.
  • Κίνηση εισόδου εξόδου από και προς τον κόμβο στη οδό Μεσαράς με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση.
  • Ολοκλήρωση κυκλικής πορείας με δυνατότητα αναστροφής. Το ανώτατο όριο ταχύτητας περιμετρικά της κεντρικής νησίδας και σε απόσταση 100μ. ορίζεται στα 40χλμ/ώρα.

Διαβάστε τη συνέχεια του ρεπορτάζ στο cretalive

Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ