Διαφήμιση

ΗΡΑΚΛΕΙΟ

Ξέρατε ότι το Ηράκλειο είχε κάποτε τρένο;

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Δημοσιεύτηκε

στις



Λίγοι, είναι οι Ηρακλειώτες που γνωρίζουν ότι για περίπου δεκαπέντε χρόνια, κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου, λειτούργησε στο Μεγάλο Κάστρο βιομηχανική σιδηροδρομική γραμμή, τμήματα της οποίας διασώζονται ακόμη σε σημεία της παραλίας της πόλης.

Η σιδηροδρομική γραμμή, η οποία φέρεται μάλιστα ως η μοναδική που λειτούργησε ποτέ σε όλη την Κρήτη, ξεκίνησε να λειτουργεί από τις αρχές της δεκαετίας του ’20 μέχρι το 1937, και χρησίμευε για τη μεταφορά λίθων προκειμένου να κατασκευαστεί ο μεγάλος μόλος στο λιμάνι του Ηρακλείου.

Το τρενάκι που μετέφερε τα υλικά ξεκινούσε από την περιοχή Χαλέπα Κεφαλογιάννη (Τρείς Βαγιές), υπάρχει ακόμη και το Ασβεστοκάμινο για τις ανάγκες της κατασκευής του λιμενοβραχίονα και κατέληγε μετά από το φρούριο του Κούλε, στο λιμάνι.

Η σιδηροδρομική γραμμή ήταν μήκους συνολικά 6 χιλιομέτρων και ήταν μετρικού εύρους.

Η ιδέα για τη δημιουργία και λειτουργία του σιδηροδρόμου, του λεγόμενου “ντεκοβίλ”, ανήκει στον πολιτικό μηχανικό και πρύτανη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Νικόλαο Κιτσίκη, ο οποίος ήταν εκείνος που επέβλεψε την κατασκευή του λιμανιού.

Όπως αναφέρει ο πολιτικός μηχανικός Λ. Δρανδάκης σε άρθρο του στο “ΤΑΥ” (Ιούλιος 1996), ο Κιτσίκης φρόντισε, με το που έφτασε στο Ηράκλειο από την πρωτεύουσα, να βρει την πιο κατάλληλη πέτρα για τα έργα στο λιμάνι.

Πηγή: ekriti

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

[gs-fb-comments]
Exit mobile version