Βρειτε μας στα Social Media

ΚΡΉΤΗ

Κερδίζει το στοίχημα του τουρισμού η Κρήτη – Οι λόγοι αισιοδοξίας και για την επόμενη σεζόν

τουρισμος στην κρητη
Διαφήμιση
Διαφήμιση

Δημοσιεύτηκε

στις

Θετικά και ενθαρρυντικά τα μηνύματα από τις ροές τουριστών, που έλαβαν οι εμπλεκόμενοι στον τουριστικό κλάδο στην Κρήτη από τη φετινή τουριστική σεζόν.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ξεκινήσει η συζήτηση για την προετοιμασία και τις προοπτικές για την τουριστική περίοδο του 2023. Αν και η λήξη της σεζόν αργεί ακόμα, καθώς όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι του κλάδου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του Νοεμβρίου με αρχές Δεκεμβρίου, τα δεδομένα του φετινού καλοκαιριού και της τουριστικής κίνησης, βρίσκει όλους τους παράγοντες σε εγρήγορση και σε συνεργασία πάντα, με την περιφερειακή και τοπική αυτοδιοίκηση, προετοιμάζουν το επόμενο βήμα. Το κυρίαρχο δεδομένο για την εγρήγορση αυτή, αφορά στο ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί από τους tour operators, αλλά και στα στοιχεία από τις εκθέσεις και τα διεθνή fora όπου συμμετέχει η Κρήτη, τα οποία ενισχύουν τις προοπτικές και την αισιοδοξία όσων προετοιμάζονται για την επόμενη τουριστική χρονιά.

Όπως λένε το ΑΠΕ-ΜΠΕ εμπλεκόμενοι με το τουριστικό προϊόν στην Κρήτη, ξενοδόχοι και παράγοντες του τουρισμού ενημερώνονται συνεχώς για τα δεδομένα από κορυφαία στελέχη διεθνών πρακτορείων τουρισμού, σχετικά με τις προοπτικές, οι οποίες είτε ανοίγονται, είτε διαφαίνονται και σχετίζονται με τις τουριστικές αγορές της Σκανδιναβίας, και του συνόλου της ευρωπαϊκής ηπείρου. Η Κρήτη ως τουριστικός προορισμός έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον και η δημοφιλία της, δεν εξασθένησε, παρά την παρατεταμένη περίοδο της πανδημίας η οποία κράτησε με τεράστιους περιορισμούς την τουριστική αγορά σε καραντίνα. Ακόμη και στην αμερικανική ήπειρο η Κρήτη, σύμφωνα με στοιχεία του ΕΟΤ, διατηρεί υψηλές θέσεις με την κατάταξη της στην 8η θέση στην κατηγορία «Καλύτερο νησί στην Ευρώπη», στη διάρκεια των αμερικανικών τουριστικών βραβείων της FX Express 2022, γεγονός που ενισχύει την άποψη και τις προσπάθειες στην Κρήτη των ειδικών, για επέκταση της τουριστικής περιόδου έως και όλο το χρόνο. Ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης αναφέρει συνεχώς πως «ο τουρισμός είναι ο βατήρας για το μεγάλο άλμα προς τα εμπρός» και η στοχο-προσήλωση σε επίπεδο προγραμματισμού στην Κρήτη αφορά όχι μόνο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αλλά και τις νέες μορφές τουρισμού, τις νέες αγορές, οι οποίες όμως χρειάζονται τόσο τις δημόσιες υποδομές όσο όμως, σύμφωνα με τον κ. Αρναουτάκη, και την προσέλκυση επενδύσεων που να άπτονται του ποιοτικού τουρισμού.

rethymno-1

Στο Ρέθυμνο αλλά και σε ολόκληρη την Κρήτη τα προγνωστικά που υπήρχαν, όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Πέπη Μπιρλιράκη αρμόδια για θέματα Τουρισμού στο δήμο Ρεθύμνης: «… από την αρχή της σεζόν έχουν επαληθευτεί. Στο Ρέθυμνο αν και υπήρξε μία ανεπαίσθητη κάμψη στις αρχές Μαΐου, παρά ταύτα ήταν από τους προορισμούς, ο νομός μας, που σχεδόν δεν είχε κανένα “φρένο” σε αυτό το μεγάλο κύμα φέτος, των επισκεπτών από όλο τον κόσμο. Οι παλαιοί του τουρισμού ξενοδόχοι και μέλη συλλόγων και φορέων διαβεβαιώνουν ότι στο Ρέθυμνο -και αυτό συνέβαινε σε όλη την Κρήτη όπως διαπιστώσαμε-, είχαμε επισκέπτες και τουρίστες από όλο τον κόσμο. Η Αμερική έδωσε ένα πολύ δυνατό παρών, μέσα στο καλοκαίρι, από την αρχή του καλοκαιριού η Γαλλία ήταν από τους πρωταγωνιστές, όπως η Γερμανία και η Αγγλία και οι κάτω χώρες. Όλοι τους, όπως πάντα δήλωσαν την προτίμησή τους, την αγάπη τους και την πίστη τους στην Κρήτη και στο Ρέθυμνο και αυτό το οποίο εμείς έχουμε διαπιστώσει, είναι πως συνεχίζεται μέχρι σήμερα, αμείωτη η προσέλευση επισκεπτών τόσο μεμονωμένων όσο και γκρουπ αλλά και για θεματικούς προορισμούς μέχρι και τα μέσα Νοεμβρίου».

Όπως επισημάνθηκε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η καλή προετοιμασία έφερε τα θετικά αποτελέσματα. Η κ. Μπιρλιράκη εξηγεί λέγοντας πως: «…οργανώσαμε από νωρίς -και μάλλον αυτή είναι η συνταγή επιτυχίας-, διάφορες εκδηλώσεις, θεματικές, αθλητικές και άλλες διοργανώσεις, τις οποίες οι ξενοδόχοι μας αγκάλιασαν δεδομένου ότι και οι ίδιοι έχουν αποδείξει πως από παλιά έχουν ρισκάρει και το ίδιο κάνουν και σήμερα. Ρίσκο είναι να μείνουν ανοιχτοί ακόμα και τη χειμερινή περίοδο πόσο μάλλον μέχρι τα τέλη Νοέμβρη, μήνα τον οποίο προσπαθούμε να γεμίσουμε με κάθε είδους συμβάντα όπως αθλητικά, κοινωνικά, πολιτιστικά, με θεματικές διοργανώσεις. Φαίνεται ότι η προσπάθεια αυτή πάει καλά, αφού στο τέλος του Οκτώβρη τα ξενοδοχεία μας θα είναι γεμάτα με μεγάλες πληρότητες και μεγάλες προσελεύσεις από ειδικά θεματικά γκρουπ που έρχονται στο Ρέθυμνο».

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, στο Ρέθυμνο θα φτάσουν επισκέπτες, τουρίστες, αθλητές και συνοδοί, από τη Μέση Ανατολή και το Κατάρ μέχρι αθλητές από 50 χώρες από όλο τον κόσμο σε ένα πολύ μεγάλο event που έχει προγραμματισθεί και αφορά την κολύμβηση ανοιχτής θαλάσσης, τον παγκόσμιο τελικό των αγώνων, που θα φιλοξενήσει το Ρέθυμνο, στην κεντρική παραλία της πόλης. «Αυτό το γεγονός που έχει άμεση σχέση και με θεματικό αθλητικό τουρισμό, φέτος μας οδηγεί από την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου μέχρι και τα μέσα Νοεμβρίου στο να κατακλυστεί το Ρέθυμνο από χιλιάδες επισκέπτες, αθλητικές αποστολές και συνοδούς, για να ολοκληρώσουν με τον πιο πανηγυρικό τρόπο αυτή την τόσο καταπληκτική χρονιά στον τουρισμό μας».

krhth-diakopes-1200

Από την πλευρά του ο Κυριάκος Κώτσογλου αντιπεριφερειάρχης για θέματα τουρισμού και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Πρέπει να δούμε τη φετινή χρονιά με δύο διαστάσεις. Η μία είναι η στρατηγική διάσταση η οποία λέει, το πώς πάει ο προορισμός ως προορισμός και εκεί τα νέα είναι καλά. Ο Ιούλιος έκλεισε με μία αύξηση της τάξεως του 7,8% για το Ηράκλειο και μία ανάλογη ελαφρά μικρότερη για τα Χανιά σε σχέση πάντα με τις αφίξεις. Ο Αύγουστος παρότι δεν έχουμε στοιχεία ακόμα, φαίνεται ότι θα τραβήξει ακριβώς στην ίδια λογική, ενώ περιμένουμε να εδραιωθεί ο Σεπτέμβριος που ακόμα δεν έχει εδραιωθεί σε πληρότητες της τάξης του 100%, όπως θα θέλαμε. Κατά συνέπεια αν θέλαμε να χαρακτηρίσουμε τη χρονιά από τη στρατηγική της πλευρά, εκείνη που χαρακτηρίζει τη δυναμική του προορισμού, τότε μπορούμε να πανηγυρίσουμε, μιας και η χρόνια, πρέπει να τελειώσει τον Νοέμβρη με μέσα Δεκέμβρη. Στο να επιμηκύνουμε δηλαδή την τουριστική σεζόν. Και είναι κάτι που το θέλουν και οι “πληγωμένες” αεροπορικές εταιρείες, που έχουν χάσει πολλά την τελευταία διετία. Κατά συνέπεια, Σεπτέμβρης Οκτώβρης, Νοέμβρης και Δεκέμβρης θα μας δώσουν τη δυνατότητα να κάνουμε σωστό ταμείο».

«Η δεύτερη πλευρά που αφορά το 2022 έχει να κάνει καλώς ή κακώς με τη λειτουργικότητα των επιχειρήσεων και των ανθρώπων και πόσο αυτοί αναμένεται να ευημερήσουν ή να δυσκολευτούν. Η πραγματικότητα είναι πως έχουμε στο επίπεδο αυτό, μία δεύτερη διαφορετική εικόνα. Η ενέργεια, η αύξηση των πρώτων υλών, η δυσκολία στην εξεύρεση προσωπικού, οι αυξήσεις στα καύσιμα και η αύξηση ενδεχομένως στο δανεισμό που θα επέλθει από την αύξηση των επιτοκίων, είναι πέντε αγκάθια που απειλούν σε μεγάλο βαθμό το κέρδος της τουριστικής εκμετάλλευσης από τον τουρισμό», λέει χαρακτηριστικά ο Κυριάκος Κώτσογλου επισημαίνοντας πως αυτό, είναι ένα βιβλίο που μόλις έχει ανοίξει.

«Όπως θα κάνουμε ταμείο για τα έσοδά μας και τις αφίξεις μας σε σχέση με το 2019 ακριβώς με τον ίδιο τρόπο θα κάνουμε ταμείο για την κερδοφορία των επιχειρήσεων μας για το 2022. Και ενώ περιμένουμε να γράψουμε σελίδες θριάμβου στρατηγικά, δεν περιμένουμε καθόλου το ίδιο στο επίπεδο της λογικής της κερδοφορίας των επιχειρήσεων».

krhth

Σε ό,τι αφορά τις προετοιμασίες για το 2023 είναι σημαντικές λέει η Πέπη Μπιρλιράκη, «…έχουμε ρίξει όλη μας την προσοχή στο να έχουμε σε έλεγχο όλες αυτές τις ανεξέλεγκτες καταστάσεις και προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσει η πολύ μεγάλη διέλευση τουριστών από έναν τόπο. Ως δήμος Ρεθύμνης παρατηρήσαμε ότι κάθε τουριστικός προορισμός που σέβεται τον εαυτό του πρέπει να φρενάρει την άναρχη εισροή επισκεπτών χωρίς να υπάρχουν οι ανάλογες υποδομές. Θεωρούμε πως ένα επίπεδο σεβασμού προς κάθε άνθρωπο είναι ο ίδιος ο τόπος που τον προσκαλεί ο ίδιος και να τον σέβεται. Τα δεδομένα της αύξησης της τουριστικής κίνησης του 2022 και σε αναμονή της ακόμα μεγαλύτερης κίνησης και τουριστικών ροών για το 2023 όπως ανακοινώνουν και μας ενημερώνουν οι μεγάλοι tour operators μας έχουν θέσει σε εγρήγορση για να μην χαθεί το στοίχημα της ποιότητας και του να είμαστε στις πρώτες θέσεις επιλογής. Οι τομείς υποδομών, κυκλοφοριακό, σήμανση, πληροφόρηση, καθαριότητα και όλα αυτά που χρειάζονται για να μην υπάρξει συμφόρηση σε έναν τόπο, θα πρέπει να ασχοληθούμε και να είμαστε έτοιμοι. Ετοιμάζουμε παράλληλα marketing Plan σε ότι αφορά την εξωστρέφεια του Ρεθύμνου, λαμβάνοντας μέρος σε συγκεκριμένες αγορές, φυσικά τις παλιές αλλά ιδιαίτερα νέες αγορές. Σημαντικό είναι πως μιλάμε με τον κόσμο μας, με τους επιχειρηματίες, με το Επιμελητήριο, προσπαθώντας όλοι μαζί να σχεδιάσουμε μία σωστή και ισορροπημένη ανάπτυξη και εξυπηρέτηση του τουρισμού, για να μην έχουμε τα άσχημα ή τα μειονεκτήματα ώστε να καταφέρουμε να δώσουμε ευκαιρίες προς επίσκεψη τουριστών και στις χαμηλές και μεσαίες σεζόν όπως συμβαίνει στην υψηλή περίοδο που μοιραία είναι και η δυνατότερη περίοδος της Ελλάδας».

Αυτή είναι η περίοδος που ολοκληρώνεται μία μεγάλη κουβέντα με τα μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία τους operators είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κώστογλου αναφορικά με τα πακέτα αυξήσεων από πλευράς των ξενοδόχων και πώς θα μπορέσει η αύξηση αυτή, η αύξηση των λειτουργικών δαπανών στα ξενοδοχεία, να αποσβεστεί σε μεγάλο βαθμό από τους πελάτες. «Οι πράκτορες τις αυξήσεις θα τις μετακυλήσουν εξολοκλήρου στον πελάτη. Σήμερα οι αυξήσεις που φαίνεται να κυκλοφορούν είναι από 8 έως 10%, λίγο λιγότερο, λίγο περισσότερο, όμως υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ερωτηματικό. Εξηγώ πως φέτος η χρονιά κλείστηκε από τη λογική, θα ταξιδέψω σαν να μην υπάρχει αύριο, του χρόνου 2023 για τον ευρωπαίο φαίνεται πως θα είναι χρονιά με τη λογική, θα ταξιδέψω εφόσον βρω τα χρήματα».

8-krhth

Κατά συνέπεια, υπάρχει μία μάχη μεταξύ του tour operator και των ξενοδόχων, όπου οι ξενοδόχοι όπως μας εξήγησε ο Κυριάκος Κώτσογλου λένε «…βλέπετε τα κέρδη μας ότι κατακρημνίζονται», ενώ από την άλλη πλευρά οι tour operators λένε «…τα βλέπουμε αλλά φροντίστε να μην πάρετε τις αυξήσεις που θέλετε, αλλά θα βρεθούμε εκτός αγοράς διότι δεν θα μπορέσουμε να έχουμε πελάτες για το 2023».

Η Κρήτη απέδειξε ότι όλα τα σενάρια για κανονικότητα μετά την πανδημία, που αφορούσε όπως έλεγαν 2024, 2025 και 2026 τα έχει ξεπεράσει αποδεικνύοντας φέτος πως το 2022 ήταν στην Κρήτη χρόνια κανονικότητας. «Όμως δεν ξέρω αυτό κατά πόσο είναι αλήθεια διότι όταν μιλάγαμε για κανονικότητα, εννοούσαμε αφίξεις. Ενώ τώρα η κανονικότητα περιλαμβάνει πολλές διαφορετικές παραμέτρους. Με βασικότερη τη ρευστότητα που θα επηρεάζεται στο εξής από τις καταστάσεις διεθνώς, τον πόλεμο, την απουσία Ουκρανών, Ρώσων, αλλά και από την εμφάνιση Αμερικανών μέχρι κάθε δυσκολία που έχει πλέον ο μέσος Ευρωπαίος. Δεν ξέρουμε πώς θα κινηθεί η αγορά για το μέσο ευρωπαϊκό πορτοφόλι σε σχέση με τις διακοπές. Οι προετοιμασίες αυτή τη στιγμή γίνονται για τα συμβόλαια του 2023 την ίδια ώρα όμως που δεν έχουμε κάνει κουβέντα ιδιαίτερη για το θέμα της βιωσιμότητας» λέει ο Κυριάκος Κώτσογλου.

Σχετικά με την πρόταση που κυοφορείται, είπε στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο Αρμόδιος για θέματα τουρισμού στην Κρήτη «και σχετίζεται με πρόσκληση, όπως είχε αναφέρει ο πρωθυπουργός και η οποία αφορά στο πώς θα έρθουν ξένοι για να περάσουν ενεργειακά φθηνά το χειμώνα στην Ελλάδα, πιστεύω ότι αυτό πρέπει να συζητηθεί, κυρίως από τη στιγμή που δεν υπάρχει εθνική στρατηγική για να μείνουν τα καταλύματα ανοιχτά, τη στιγμή που δεν υπάρχουν κίνητρα, τη στιγμή που δεν υπάρχουν ακριβώς οι προδιαγραφές».

Πηγή: newsbeast.gr

Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση Enter ad code here
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ