Διαφήμιση

ΛΑΣΙΘΙ

ΒΟΑΚ: Οι χαμηλές εκπτώσεις των εργολάβων για το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Δημοσιεύτηκε

στις



Με έκπτωση 7,1% μειοδότησε η «ΑΚΤΩΡ» κατά τη δημοπράτηση του λασιθιώτικου τμήματος του νέου ΒΟΑΚ, που σφραγίστηκε από χαμηλές, όπως αναμένονταν, εργολαβικές εκπτώσεις

Με εργολαβική έκπτωση ύψους 7,1% μειοδότησε και αναμένεται να πάρει επισήμως προσεχώς στα χέρια της το έργο «Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος» του νέου ΒΟΑΚ η εταιρεία ΑΚΤΩΡ, σε μια δημοπράτηση που εξελίχθηκε σε «μάχη» μεταξύ τεσσάρων μεγάλων εγχώριων κατασκευαστικών ομίλων, και η οποία σφραγίστηκε από τις χαμηλές προσφερόμενες εκπτώσεις, αν τις συγκρίνει κανείς με τις συνήθεις εκπτώσεις που βλέπουμε να προσφέρουν οι εργολάβοι στους διαγωνισμούς των δημόσιων έργων.

Οι χαμηλές βεβαίως εργολαβικές εκπτώσεις ήταν μάλλον… αναμενόμενες στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, μιας και μιλάμε για ένα έργο κατασκευής αυτοκινητοδρόμου, προϋπολογισμού 186 εκατ. ευρώ, με υψηλές τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές και συνεπώς στην προκειμένη περίπτωση το ότι δεν είχαμε τις μεγάλες εκπτώσεις που βλέπουμε σε άλλες δημοπρατήσεις (και οι οποίες συχνά φτάνουν ή και ξεπερνούν ακόμα και το 50%) είναι μάλλον θετικό.

Για του λόγου του αληθές, σύμφωνα με απόλυτα εξακριβωμένες πληροφορίες της εφημερίδας «Νέα Κρήτη», οι τέσσερις εταιρείες που «χτύπησαν» το λασιθιώτικο έργο του νέου ΒΟΑΚ κατά σειρά κατάταξης με βάση τις προσφερόμενες εργολαβικές εκπτώσεις ήταν:

“ΑΚΤΩΡ” με έκπτωση 7,1%,
ΤΕΡΝΑ με έκπτωση 4,52%,
“ΑΒΑΞ” με έκπτωση 4% και
“Μυτιληναίος” με έκπτωση 3,94%.

Με βάση τα παραπάνω, η εταιρεία “ΑΚΤΩΡ” αναδείχτηκε προσωρινός ανάδοχος, έχοντας καταθέσει την πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά, η οποία κατεβάζει το κόστος του έργου στα 126.649.000 εκατ. ευρώ (χωρίς τον ΦΠΑ), ενώ θυμίζουμε ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 186.000.000 ευρώ (μαζί με τον ΦΠΑ και την προαίρεση ύψους 17 εκατ. ευρώ).

Θυμίζουμε ότι το τμήμα του νέου ΒΟΑΚ από τη Νεάπολη μέχρι και τον Άγιο Νικόλαο, μήκους 14,5 χιλιομέτρων, θα υλοποιηθεί ως αμιγώς δημόσιο έργο, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Το έργο αφορά στη βελτίωση-διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος” σε 4ιχνη αρτηρία με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, διαχωρισμένου καταστρώματος κυκλοφορίας, συνολικού πλάτους 22,50 μ.

Στο έργο περιλαμβάνεται, ως προαίρεση, η βελτίωση διατομής και γεωμετρίας της ΠΕΟ Νεάπολης-Αγίου Νικολάου, για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου.

Το έργο έχει διάρκεια, σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, 36 μήνες και στόχος είναι η ολοκλήρωσή του μέχρι το τέλος του 2025.

Το αντικείμενο – Τι προβλέπει το έργο

Σύμφωνα με την προκήρυξη του ανοιχτού διαγωνισμού του υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών, το έργο «Μετατροπή σε αυτοκινητόδρομο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, τμήμα “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος” στην Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου» αφορά στη μελέτη και κατασκευή των έργων βελτίωσης του τμήματος “Νεάπολη-Άγ. Νικόλαος” του ΒΟΑΚ, με διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού, συνολικού μήκους 14,00 χλμ., και τη μετατροπή του σε αυτοκινητόδρομο. Το συγκεκριμένο τμήμα αποτελεί τη συνέχεια προς τα ανατολικά του τμήματος “Χερσόνησος-Νεάπολη”, θα υλοποιηθεί με βελτίωση της διατομής και της γεωμετρίας της υφιστάμενης σήμερα ΝΕΟ “Νεάπολη-Άγ. Νικόλαος” και αποτελεί μέρος του συνολικού έργου του ΒΟΑΚ, που αναπτύσσεται σε μήκος περίπου 300 χλμ. και εκτείνεται από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία.

Αναλυτικά, το έργο αφορά στη βελτίωση-διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος “Νεάπολη-Άγ. Νικόλαος” σε 4ιχνη αρτηρία με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, διαχωρισμένου καταστρώματος κυκλοφορίας, συνολικού πλάτους 22,50 μ. Στο αντικείμενο του προς κατασκευή έργου περιλαμβάνεται η εκτέλεση των κάθε είδους χωματουργικών εργασιών (με τα σχετικά έργα δανειοθαλάμων και αποθεσιοθαλάμων), τεχνικών έργων [γεφυρών, έργων μερικής ή ολικής κάλυψης λωρίδων (Cut & Cover), άνω και κάτω διαβάσεων, οχετών, τοίχων, κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεων, κ.λπ.], έργων ευστάθειας πρανών και βελτίωσης συμπεριφοράς των έργων έναντι υποχωρήσεων (εξυγιάνσεις, τυχόν απαιτούμενα αντίβαρα, κ.λπ.), οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας), ασφάλισης, περίφραξης των οδικών έργων, αποχέτευσης-αποστράγγισης, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισμού, σηματοδότησης κ.λπ.), εγκατάστασης πρασίνου, συντήρησης πρασίνου και μετατόπισης-αποκατάστασης δικτύων ΟΚΩ.

Στο έργο, με δικαίωμα προαίρεσης υπέρ του Δημοσίου, περιλαμβάνεται και η βελτίωση διατομής και γεωμετρίας της ΠΕΟ “Νεάπολη-Άγ. Νικόλαος”, για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου και των συνοδών έργων.

πηγή: neakriti.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

[gs-fb-comments]
Exit mobile version