Διαφήμιση

ΚΡΉΤΗ

Μια από τα ίδια με τις επικίνδυνες… “γουρούνες” στην Κρήτη

Δημοσιεύτηκε

στις

[ss_social_share shape="rectangle" size="small"]
Διαφήμιση

Ασυλία για ένα ακόμη καλοκαίρι. Αντιδράσεις μετά από τον θάνατο του 20χρονου στα Μάλια

Μια από τα ίδια με τις επικίνδυνες… “γουρούνες”! Απόλυτη “φούσκα” αποδείχτηκε ο πολυδιαφημισμένος περιορισμός των 4τροχων μηχανών για το φετινό καλοκαίρι…

Με το βλέμμα στραμμένο εδώ στην Κρήτη, και μετά από παρασκηνιακές πιέσεις, η κυβέρνηση, που αρχικά απαγόρευσε την κυκλοφορία των τετράτροχων μηχανών, στη συνέχεια έδωσε το ελεύθερο για να κυκλοφορούν κανονικά σε όλους τους δρόμους μέχρι τη λήξη της τουριστικής σεζόν.

Σε αυτό το τραγελαφικό σκηνικό, είχαμε και πάλι πολλά τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, που έχουν προκαλέσει αντιδράσεις εντός και εκτός συνόρων… Αντιδράσεις μάλιστα που έχουν σε κεντρικό φόντο το νησί μας.

Καταπέλτης για το “ελεύθερο” που δόθηκε και πάλι στις “γουρούνες” από την κυβέρνηση εμφανίζονται πανελλήνιοι σύλλογοι για τα τροχαία ατυχήματα, ενώ την ίδια ώρα, εστιάζοντας σε δυστύχημα που σημειώθηκε στα Μάλια, ο Σύνδεσμος Βρετανικών Ταξιδιωτικών Γραφείων εξέδωσε ειδικές οδηγίες-προειδοποιήσεις προς τους Βρετανούς τουρίστες…

Το υπουργείο Υποδομών (σε νομοσχέδιο που είχε περάσει τον Μάρτιο) απαγόρευσε το να κυκλοφορούν οι περίφημες “γουρούνες” στο ασφαλτοστρωμένο οδικό δίκτυο. Η εξέλιξη είχε πυροδοτήσει αντιδράσεις εκ μέρους μερίδας επαγγελματιών του τουρισμού, είχε γίνει ωστόσο σε γενικές γραμμές αποδεκτή με ιδιαίτερη ανακούφιση από τις τοπικές κοινωνίες, τους τοπικούς φορείς και εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης, όπως ο δήμαρχος Χερσονήσου.

Πάνω λοιπόν που δημιουργήθηκαν ελπίδες ότι θα έμπαινε τάξη στο χαώδες κυκλοφοριακό σκηνικό με τις “γουρούνες”, οι ελπίδες γκρεμίστηκαν! Ένα 3μηνο μετά τη ψήφιση του νέου νομικού πλαισίου, με τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών, που εντάχθηκε στο νομοσχέδιο για τον “Κλεισθένη”, παρατάθηκε ως τις 31 Οκτωβρίου η δυνατότητα να κυκλοφορούν οι τετράτροχες μηχανές σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους, από το δημοτικό δίκτυο μέχρι τις επαρχιακές οδούς και μέχρι τον… ΒΟΑΚ!

Από ’κει και πέρα, η κυβέρνηση πέταξε το “μπαλάκι” της ευθύνης στην Αυτοδιοίκηση.

Στην ίδια τροπολογία δίνεται το δικαίωμα στις τοπικές δημοτικές Αρχές να απαγορεύσουν με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου την κυκλοφορία των 4τροχων κάτω των 125 κυβικών, αν διαπιστώσουν ότι η κυκλοφορία τους επιβαρύνει το οδικό δίκτυο της πόλης. Οι δημοτικές Αρχές, με την ίδια διάταξη, αποκτούν επίσης το δικαίωμα να καθορίζουν τον αριθμό των μηχανών αυτού του τύπου που μπορεί να αντέξει το τοπικό οδικό δίκτυο.

Παρασκηνιακές πιέσεις

Είναι αυτονόητο πως δεν τρελάθηκαν στα καλά καθούμενα στο υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών και αναίρεσαν δικό τους σχεδιασμό. Ούτε τρελάθηκε προσωπικά ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος, σημειωτέον, κατά τις προ καιρού διαδοχικές επισκέψεις του στην Κρήτη είχε υπογραμμίσει σε αυτοδιοικητικά στελέχη πως επιμένει στο να μπει τάξη με τις “γουρούνες”.

Προφανώς μεσολάβησε πολύ πιεστική παρέμβαση του υπουργείου Τουρισμού στο υπουργείο Υποδομών, κατόπιν σχετικών πιέσεων εκ μέρους επαγγελματιών του κλάδου ενοικίασης 4τροχων.

Επαγγελματιών από διάφορα νησιά, όπως εδώ από την Κρήτη, με την οποία άλλωστε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού αλλά και εκείνη του υπουργείου Υποδομών έχει μια άλλη, πιο στενή σχέση και έναν πιο ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας…

Τραγελαφική ανακολουθία

Το κυβερνητικό αυτό “ράβε-ξήλωνε” για το καθεστώς κυκλοφορίας των επικίνδυνων 4τροχων έχει προκαλέσει θυμηδία και αντιδράσεις σε τοπικό, εγχώριο, αλλά και διεθνές επίπεδο!
Μιλώντας στη “Νέα Κρήτη”, ο δήμαρχος Χερσονήσου Γιάννης Μαστοράκης έκανε λόγο για τρεγαλαφική ανακολουθία εκ μέρους της κυβέρνησης.

«Θεωρώ ότι τα όσα συνέβησαν από πλευράς κυβερνητικών χειρισμών γύρω από το ζήτημα αυτό αποτελούν τον ορισμό της ανακολουθίας του κράτους. Τον ορισμό μιας ανεύθυνης πολιτικής. Μιας πολιτικής που τελικά προέταξε το συντεχνιακό συμφέρον έναντι της οδικής ασφάλειας των πολιτών, κατοίκων και επισκεπτών των τουριστικών περιοχών.

Χώρια το ότι μας πετάτε και το “μπαλάκι” σε εμάς τους Δήμους. Με αυτά και με αυτά, έχουμε μια από τα ίδια για ένα ακόμα καλοκαίρι. Το πρόβλημα θα μπορούσε πάντως να είχε λυθεί μια και καλή, χωρίς να χρειαστούν όλα αυτά, με μια απλή κίνηση. Αν είχε θεσπιστεί νομικά η πρόβλεψη για ειδικό δίπλωμα οδήγησης για να μπορεί κανείς να οδηγήσει ή να ενοικιάσει τις 4τροχες αυτές μηχανές», ανέφερε ο κ. Μαστοράκης.

Καταπέλτης ο Σύλλογος “SOS Τροχαία Εγκλήματα”

Καταπέλτης κατά της κυβέρνησης εμφανίζονται πανελλήνιοι σύλλογοι, όπως ο Σύλλογος “SOS Τροχαία Εγκλήματα”, που εξαπολύει ευθέως αιχμές ότι η κυβέρνηση “υποκύπτει” σε επιχειρηματικά συμφέροντα, έναντι της δημόσιας ασφάλειας και της ανθρώπινης ζωής!

«Εκατό ημέρες κράτησε η “αντίσταση στα συμφέροντα” και η “προτεραιότητα στην ανθρώπινη ζωή”. Από ’δω και μπρος αυτό που δεν μπόρεσε να κάνει ο υπουργός θα κληθούν να το κάνουν (κάποτε) οι Δήμοι… Φοβερό εφεύρημα, αν αναλογιστεί κανείς πως στους Δήμους που υπάρχει πρόβλημα (Χερσόνησος, Σαντορίνη κ.λπ.) είναι τέτοια η υπερσυσσώρευση “γουρουνών” και επαγγελματιών, που τα λόμπι τους είναι πανίσχυρα. Αφού δεν τολμά ο κ. Σπίρτζης, να δούμε ποιος δήμαρχος θα τολμήσει… Είναι ενδεικτικό πως στη σχετική συζήτηση στη Βουλή (απ’ όλους τους εμπλεκόμενους αιρετούς), μόνον ο δήμαρχος Χερσονήσου Κρήτης είχε το θάρρος να εμφανιστεί και να υποστηρίξει τον περιορισμό στη χρήση τους», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Σύλλογος “SOS Τροχαία Εγκλήματα” και σημειώνει:

«Τι ακολούθησε λοιπόν την αναστροφή τού κ. Σπίρτζη;

Τίποτα περισσότερο από ένα αναμενόμενο μπαράζ τροχαίων σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, πολλά από τα οποία θανατηφόρα:

– 23 Ιουλίου: νεκρός 20χρονος Βρετανός οδηγός “γουρούνας” στα Μάλια της Κρήτης, τραυματίας ο συνομήλικος, ομοεθνής συνεπιβάτης, μετά από εκτροπή από την πορεία της.

– 24 Ιουλίου: νεκρός 18χρονος Ισπανός οδηγός “γουρούνας” στην Ίο, τραυματίας συνομήλικος, ομοεθνής επιβάτης, μετά από σύγκρουση με Ι.Χ. λεωφορείο.

– 29 Ιουλίου: νεκρό ζευγάρι Ιταλών που επέβαιναν σε “γουρούνα” στη Ρόδο: 42 ετών ο άνδρας, 40 ετών η σύζυγός του, μετά από μετωπική σύγκρουση με αγροτικό αυτοκίνητο.

– 30 Ιουλίου: νεκροί δύο φίλοι, ο Frederic Boone 31 ετών και ο Kevin Vanterwyngen 29 ετών, Βέλγοι, που επέβαιναν σε “γουρούνα” στην Κω. Ο οδηγός της έχασε τον έλεγχό της και συγκρούστηκε μετωπικά με Ι.Χ.

– 31 Ιουλίου: νεκρή μία 26χρονη οδηγός “γουρούνας” και τραυματίας η συνομήλικη συνεπιβάτης της στη Σαντορίνη, μετά από σύγκρουση με μοτοποδήλατο, εκτροπή στο αντίθετο ρεύμα και σύγκρουση με λεωφορείο»…

Βρετανικές προειδοποιήσεις: Αντιδράσεις μετά από τον θάνατο 20χρονου στα Μάλια

Έντονος είναι, την ίδια ώρα, ο προβληματισμός στους εμπλεκόμενους φορείς, αλλά και στα μέσα ενημέρωσης της Βρετανίας! Ορμώμενος από το θανατηφόρο δυστύχημα στα Μάλια, όπου έχασε τη ζωή του ο 20χρονος Kieran Roche από το Σουίντον, ο Σύνδεσμος Βρετανών Ταξιδιωτικών Πρακτόρων εξέδωσε ταξιδιωτικές οδηγίες, προειδοποιώντας τους Βρετανούς τουρίστες να είναι προσεκτικοί.

Τα επίσημα στοιχεία των ταξιδιωτικών εταιρειών αναφέρουν πως έγιναν 36 ατυχήματα με “γουρούνες” και 7 με μοτοποδήλατα το 2017, ωστόσο ο Σύνδεσμος Βρετανών Ταξιδιωτικών Πρακτόρων ABTA δήλωσε ότι ο πραγματικός αριθμός ενδέχεται να είναι πολύ υψηλότερος…

«Πολλοί από τους Βρετανούς που ενοικιάζουν “γουρούνες” έχουν πολύ μικρή εμπειρία από την οδήγησή τους και δεν είναι εξοικειωμένοι με το τοπικό οδικό δίκτυο και τα πρότυπα οδήγησης», επισημαίνει ο ABTA…

Από: Σαββίδης Μπάμπης
Πηγή: neakriti.gr
Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

[gs-fb-comments]
Exit mobile version