Βρειτε μας στα Social Media

Ρέθυμνο

ΡΕΘΥΜΝΟ | To Daynight έζησε από κοντά την «Μαύρη Παρασκευή»! Δείτε φωτογραφίες από όσα συνέβησαν

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Δημοσιεύτηκε

στις

*Φωτορεπορτάζ της Ιωάννας Καψάλη για το Daynight.com.gr

Τις τελευταίες ημέρες ο όρος  “Black Friday” έπαιξε πάρα πολύ σε ολόκληρη την Ελλάδα. Ένας θεσμός ευρέως γνωστός στην Αμερική από το 1932 κιόλας, από την περίοδο δηλαδή που οι αποδείξεις γίνονταν χειρόγραφα και με δύο χρώματα μελανιού: Κόκκινο μελάνι για τον αρνητικό ισολογισμό και μαύρο για τον θετικό ισολογισμό. Παρ’ όλο που τα ταμεία την συγκεκριμένη μέρα συνήθως χτυπούσαν κόκκινο, με τη θέσπιση αυτής της ιδέας η Παρασκευή βάφτηκε… Μαύρη! Τα ταμεία γέμιζαν ασφυκτικά κι έκτοτε η μέρα αυτή σηματοδοτεί την έναρξη της εκπτωτικής περιόδου των εορτών.

2

Με τον καιρό, το Black Friday εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο και λογικό ήταν να φτάσει πριν μερικά χρόνια και στην Ελλάδα. Φέτος διαφημίστηκε αρκετά και στην Αθήνα ακούστηκε ότι έγιναν εκπτώσεις που έφταναν μέχρι και -85%.

Σήμερα είπαμε να κατηφορίσουμε μέχρι το κέντρο του Ρεθύμνου για να δούμε με τα ίδια μας τα μάτια τι ακριβώς θα γίνει με την εμφάνιση του θεσμού στα μέρη μας. Μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων διατήρησαν εκπτώσεις από 30% έως και 50%, ενώ αρκετές επιχειρήσεις προχώρησαν σε εκπτώσεις της τάξεως του 20% με 30%. Άλλες πάλι αλυσίδες έχουν σκοπό να το επεκτείνουν σε διήμερο προσφορών, δηλαδή BlackFriday – Saturday”. Άλλη η χάρη του Σαββάτου στην Ελλάδα άλλωστε!

3

Οι υπάλληλοι των καταστημάτων που συμμετείχαν σε αυτό το νέο για εμάς θεσμό, δηλώνουν ότι δεν γνώριζαν έως και το προηγούμενο βράδυ τι ποσοστά εκπτώσεων θα υπήρχαν για τη συγκεκριμένη ημέρα και σε ποια ακριβώς προϊόντα. Προφανώς αυτό έγινε για να δημιουργηθεί μια αναμονή στους καταναλωτές για την τελική κατάληξη των τιμών, αλλά και για να διατηρηθεί έντονο το στοιχείο της έκπληξης. Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο, το προσωπικό δεν είχε τη δυνατότητα να… καβατζώσει από την προηγουμένη ημέρα εμπόρευμα προκειμένου να το ψωνίσει σήμερα για φίλους και γνωστούς.

4 5
Το σίγουρο πάντως είναι ότι στις μεγάλες αλυσίδες υπήρχε αρκετός κόσμος στην αναμονή πριν το άνοιγμα των καταστημάτων, χωρίς πάντως να παρατηρούνται οι παρανοϊκές σκηνές των μεγαλουπόλεων.

Από νωρίς το πρωί συναντήσαμε νεαρά άτομα (υποψιαζόμαστε πως κάποια από αυτά την έκαναν «σκαστή» από το σχολείο) προσπαθώντας να βρουν κάποια καλή προσφορά σε ηλεκτρονικά είδη,. Ντόπιοι λιγότερο εξοικειωμένοι που πήγαιναν πίσω από κολώνες και τοιχία για να αποφύγουν τον πολύ κόσμο, αλλοδαποί χαρούμενοι για τις τεράστιες προσφορές που απλώνονταν μπροστά τους, άτομα με πρόσκαιρες πατερίτσες ή άλλες κινητικές δυσκολίες που παρ’ όλα αυτά ήθελαν να δουν τι έχει να τους προσφέρει η συγκεκριμένη μέρα. Ακόμη και ο γνωστός σε όλους μας αγαθός γίγαντας του Ρεθύμνου πήγε να… κόψει κίνηση!

9

8

«Είναι η τελευταία Παρασκευή του μήνα, όμως η μηνιαία μισθοδοσία γίνεται αρχές του μήνα και ο κόσμος δεν έχει ακόμη πληρωθεί. Θα ήταν καλύτερο  η Μαύρη Παρασκευή να γινόταν την πρώτη Παρασκευή του επόμενου μήνα», ήταν το σχόλιο ενός ζευγαριού που συναντήσαμε έξω από ένα πολυκατάστημα. Έχουν κι αυτοί τα δίκια τους…

11

Τέλος, ενδιαφερθήκαμε και για τη γνώμη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δεν ήθελαν ή δεν ήταν σε θέση να συμμετάσχουν σε αυτό το θεσμό και η απάντηση ήταν αναμενόμενη: «Είμαι ενάντια σε κάθε τι ξενόφερτο που έχει σκοπό να προωθήσει τις πολυεθνικές εταιρείες, τα μεγάλα εμπορικά καταστήματα και τις franchice επιχειρήσεις. Δεν μπορεί μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση να υποστηρίξει τόσο μεγάλες εκπτώσεις», μας ανέφερε χαρακτηριστικά η κυρία Χριστίνα, ιδιοκτήτρια καταστήματος.

12

Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ