Βρειτε μας στα Social Media

Ρέθυμνο

Αυτό είναι το όραμα της βιώσιμης κινητικότητας στο Ρέθυμνο

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Δημοσιεύτηκε

στις

Το όραμα της βιώσιμης κινητικότητας στο κέντρο της πόλης υποστηρίζει με θέρμη ο πρόεδρος της νομαρχιακής επιτροπής Ρεθύμνου του Τεχνικού Επιμελητηρίου, Σπύρος Καλησπεράκης, που παρουσιάζει στον Team FM και την πρωινή ενημερωτική εκπομπή «Πρώτη Γραμμή», τους λόγους για τους οποίους η πόλη, όπως θεωρεί, οφείλει να το ακολουθήσει και να αλλάξει …γραμμή πλεύσης.

Μάλιστα, δε διστάζει να «σοκάρει», όπως λέει χαρακτηριστικά, λέγοντας αυτό που κανείς δεν τολμά να πει: ότι δηλαδή στο πλαίσιο του προγράμματος Civitas Destinations, που εφαρμόζεται στην πόλη, στο κέντρο δεν θα πρέπει να επιτρέπεται η στάθμευση και αν επιτρέπεται, πρέπει να γίνεται σε ειδικές περιπτώσεις και με πάρκινγκ επί πληρωμή. Όλα αυτά, βέβαια, λέει ο κ. Καλησπεράκης προϋποθέτουν μία σειρά από μέτρα, που πρέπει να εφαρμοστούν για να μπορεί ο κάτοικος και ο επισκέπτης να φτάνει στο κέντρο με ασφάλεια και ταχύτητα και να μην χρειάζεται να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο.

Όλα αυτά, σύμφωνα με τον ίδιο, θα αναβαθμίσουν την πόλη του Ρεθύμνου και θα την καταστήσουν ισότιμη με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, στις οποίες οι επισκέπτες και οι κάτοικοι απολαμβάνουν μία διαφορετική νοοτροπία και εικόνα.

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΟΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ

«Το σχέδιο και ο στόχος μας είναι να κάνουμε ένα κέντρο εντελώς διαφορετικό. Αυτό δεν έχει ακόμα γίνει σαφές. Ακόμα συζητάμε πού θα παρκάρουμε. Φοβόμαστε να πούμε, “δεν θα παρκάρουμε”», λέει ο κ. Καλησπεράκης, που υποστηρίζει ότι «η λύση στο κέντρο της πόλης, δηλαδή από τη Μοάτσου και κάτω μέχρι την παραλιακή και τον περιφερειακό, θα μπορούσε να έρθει αν απλά δεν υπάρχουν αυτοκίνητα. Φαντάζομαι όλοι έχουν καταλάβει ότι κατά εκεί πάει η κουβέντα, αλλά νομίζω ότι κανείς δεν τολμά να το πει έτσι απλά, να πει δηλαδή ότι το πρόβλημα της στάθμευσης δε θα λυθεί με την έννοια που φαντάζεται κανείς, ότι δηλαδή θα κάνουμε πάρκινγκ. Αλλά ότι θα λυθεί ανάποδα, απαγορεύοντας το πάρκινγκ.

Θα πρέπει να παρθούν μέτρα τόσο αυστηρά, που να κατανοεί κάποιος ότι στο κέντρο δεν θα πάρω το αυτοκίνητό μου, πάρα μόνο στις περιπτώσεις που χρειάζεται, που εκεί θα έχουν βρεθεί οι λύσεις».

Όσο για τις εναλλακτικές λύσεις είναι η χρήση ποδηλάτων και μέσων μαζικής μεταφοράς, έχοντας πρώτα λύσει το ζήτημα της στάθμευσης περιφερειακά. «Οι προϋποθέσεις για να γίνουν όλα αυτά είναι οι εναλλακτικοί τρόποι. Ο πρώτος είναι τα πόδια μας. Το έχουμε ξεχάσει αυτό. Ο επόμενος τρόπος είναι το ποδήλατο, για όσους μπορούν και έχουν τη διάθεση. Το επόμενο διάστημα θα δούμε στην πόλη μας μία νέα μορφή ηλεκτρικού ποδηλάτου, που παγκοσμίως κάνει θραύση, είναι η επόμενη τεχνολογία στα κοινόχρηστα ποδήλατα και έχουν κάνει τρομερή επιτυχία, που θα δώσουν πολλές λύσεις. Για παράδειγμα, αν μένω στον Πρινέ, θα έρθω με το αυτοκίνητό μου, θα το αφήσω έξω από την πόλη και θα βρω ένα ποδήλατο για να έρθω στο κέντρο, όπου θα το αφήσω εκεί που θέλω να κάνω τη δουλειά μου. Το τρίτο βεβαίως είναι η αστική συγκοινωνία.

Εκεί υπάρχει μία δυσκολία, γιατί όταν σχεδιάζουμε σε μεγαλουπόλεις, που η αστική συγκοινωνία είναι δημόσιο αγαθό, είναι απλό να κάνουμε σχεδιασμούς που να εξυπηρετούν τη βιωσιμότητα χωρίς να ενδιαφερόμαστε για το κόστος.

Όταν έχουμε ιδιωτικές επιχειρήσεις, όπως στο Ρέθυμνο, πρέπει να συνδυάσουμε τη δυνατότητα να εξυπηρετηθεί η πόλη, αλλά και την κερδοφορία. Αν σκεφτεί κανείς, όμως, ότι αν αλλάξουμε τη νοοτροπία μας, ταυτόχρονα γίνεται κερδοφόρο να έχεις πολύ πυκνή συγκοινωνία, γιατί δεν θα υπάρχει άλλη λύση.

Στο επίπεδο που θα κατανοήσουμε ότι ο λόγος που τα κάνουμε όλα αυτά είναι αφενός το κύριό μας προϊόν που είναι ο τουρισμός και άρα με αυτά ανεβαίνει η πόλη επίπεδο και πάει σε ένα επίπεδο, που άλλες πόλεις της Ευρώπης είναι ήδη εκεί. Δηλαδή, όποιος ταξιδεύει διαπιστώνει ότι αν πάρει ένα ποδήλατο ζει έναν άλλο τουρισμό, ένα άλλο προϊόν.

Αυτό το προϊόν πρέπει να καταλάβουμε ότι πρέπει να το αναβαθμίσουμε. Φανταστείτε να ξέρει ο τουρίστας ότι θα μπορεί να πάρει το ποδήλατο από τα ξενοδοχεία του Πλατανιά και να κατέβει στην πόλη. Πρέπει όμως να έρθει με ασφάλεια και άρα να αλλάξει κάτι».

«ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΟΙΝΟ»

Το ζήτημα είναι αυτό το όραμα να το «αγκαλιάσουν» όλοι, προσθέτει ο κ. Καλησπεράκης, που δεν κρύβει πως το εγχείρημα έχει δυσκολίες, ειδικά για όσους σήμερα έχουν μάθει να λειτουργούν με συγκεκριμένο τρόπο.

«Εμείς οι γεροντότεροι μπορεί να δυσκολευτούμε, αλλά να μην κληρονομήσουν και οι επόμενοι αυτή την νοοτροπία», λέει και προσθέτει: «Το θέμα είναι να πιστέψουμε όλοι το όραμα. Το έχουν κάποιοι άνθρωποι στην πόλη και μάλιστα πολλά χρόνια. Πρέπει να βοηθήσουμε να γίνει το κοινό μας όραμα κι αν το σκεφτεί κανείς, θα δει πως είναι και μονόδρομος. Και θα δει πολύ γρήγορα πως από τη στιγμή που είσαι ένας καλός τουριστικός προορισμός, θα γίνει και μία πολύ όμορφη πόλη για τον ίδιο τον ρεθυμνιώτη».

Ο κ. Καλησπεράκης φιλοξενήθηκε και σήμερα στην εκπομπή «Πρώτη Γραμμή» του Team FM με τον Γιάννη Καλαϊτζάκη συνεχίζοντας τις προτάσεις του ΤΕΕ για τα κυκλοφοριακά αλλά και για άλλα ζωτικά ζητήματα της πόλης.

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΑΛΛΕΡΓΗ

Πηγή: goodnet.gr

Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ