Ρέθυμνο
Δήμαρχος Ρεθύμνου: Κόντρα με το Υπουργείο για ΒΟΑΚ και περιφερειακό | ΒΙΝΤΕΟ
Το μήνυμα αυτό έστειλε μέσα από την εκπομπή “Ελεύθερο Σημείο” της “ΚΡΗΤΗ TV” με τον Λευτέρη Συμβουλάκη ο δήμαρχος Ρεθύμνου Γιώργος Μαρινάκης, εκφράζοντας όχι μόνο μια προσωπική, αλλά μια καθολική φωνή διαμαρτυρίας της τοπικής κοινωνίας, για την αντιμετώπιση της οποίας τυγχάνει το Ρέθυμνο από το υπουργείο Υποδομών στο μέτωπο του μεγάλου έργου του νέου ΒΟΑΚ.
«Δε θέλουμε να μας υποτιμούν. Το Ρέθυμνο δεν είναι απλά μια πόλη μεταξύ Χανίων και Ηρακλείου για να μας παρακάμπτουν έτσι… Είναι ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός. Γνωρίζει μια μεγάλη άνθηση. Αποδίδει πάρα πολλά έσοδα στο ελληνικό Δημόσιο. Ως εκ τούτου, απαιτούμε σεβασμό».
Το μήνυμα αυτό έστειλε μέσα από την εκπομπή “Ελεύθερο Σημείο” της “ΚΡΗΤΗ TV” με τον Λευτέρη Συμβουλάκη ο δήμαρχος Ρεθύμνου Γιώργος Μαρινάκης, εκφράζοντας όχι μόνο μια προσωπική, αλλά μια καθολική φωνή διαμαρτυρίας της τοπικής κοινωνίας, για την αντιμετώπιση της οποίας τυγχάνει το Ρέθυμνο από το υπουργείο Υποδομών στο μέτωπο του μεγάλου έργου του νέου ΒΟΑΚ.
Ο ίδιος δεν παρέλειψε να καυτηριάσει μάλιστα και το γεγονός ότι στην πρόσφατη διήμερη επίσκεψή του στο νησί μας ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης πήγε απευθείας από τα Χανιά στο Ηράκλειο, παρακάμπτοντας επιδεικτικά – όπως σχολίασε με νόημα – το Ρέθυμνο.
Παράλληλα, ο δήμαρχος Ρεθύμνου εξέφρασε την απογοήτευση και πικρία του για το ότι, μετά την αγνόηση των προτάσεων σε επίπεδο χάραξης του νέου ΒΟΑΚ και στο κομμάτι των παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων, ενώ το υπουργείο έκανε αποδεκτές πολλές από τις προτάσεις του Ηρακλείου, ουσιαστικά… “ξεπέταξε” το Ρέθυμνο με μια αόριστη υπόσχεση- “τρίπλα” για χρηματοδότηση, απλώς, των μελετών του εξαιρετικά αναγκαίου περιφερειακού δρόμου της πόλης.
Ο κ. Μαρινάκης χαρακτήρισε μονόδρομο την υλοποίηση του περιφερειακού, ενώ ξεκαθάρισε πως ο Δήμος Ρεθύμνου, η Αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου και οι υπόλοιποι τοπικοί φορείς θα συνεχίσουν τις πιέσεις και τις διεκδικήσεις, κινούμενοι πάντως – όπως διευκρίνισε – σε θεσμικό πλαίσιο και όχι μέσω νομικών ενεργειών…
«Για το μεγάλο θέμα του ΒΟΑΚ έχουμε δύο άξονες»:
Πρώτον, στο δυτικό Ρέθυμνο όλοι μαζί, κοινωνίες, επιμελητήρια και Αυτοδιοίκηση, προτείναμε μια διαφορετική χάραξη, που ήταν και φθηνότερη και πιο λειτουργική, σεβόμενη και τα χαρακτηριστικά της περιοχής και δίνοντας, αν θέλετε, μια καλύτερη αναπτυξιακή πνοή σε σχέση με τη χάραξη που τελικά επιλέχθηκε.
Προφανώς όλοι θέλουμε να γίνει ο ΒΟΑΚ. Δεν είμαι από αυτούς που λένε να κάνουμε το τέλειο ή να μην κάνουμε τίποτε. Αλλά όταν είναι εφικτό να βελτιώσουμε κάποια πράγματα, δεν κατανοώ πραγματικά το γιατί δεν εισακούστηκε ο λόγος ούτε της Αυτοδιοίκησης ούτε των κοινωνιών. Και ιδού άλλωστε, το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει προσφυγή στο Συμβούλιο Επικρατείας από την περιοχή μας.
Δεύτερον, για τις παρακάμψεις και σε ό,τι αφορά αυτό που λέμε ΒΟΑΚ εντός της πόλης του Ρεθύμνου. Στο προηγούμενο Περιφερειακό Συμβούλιο δε δεχτήκαμε να δοθεί έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Κάναμε πολλές παρατηρήσεις και ενστάσεις. Και στο Ηράκλειο υπήρχαν πολύ σοβαρά θέματα, αλλά πολύ περισσότερο στο Ρέθυμνο.
Σας λέω λοιπόν, για να μας ακούσουν οι Ηρακλειώτες, ότι στο μεν Ηράκλειο έγιναν δεκτά τα περισσότερα αιτήματα και προτάσεις, ενώ στο δε Ρέθυμνο μας είπαν απλώς ότι θα μελετήσουν το θέμα του περιφερειακού δρόμου. Δηλαδή του δρόμου του σχεδίου πόλης που πρέπει οπωσδήποτε να διανοιχθεί, από τον κόμβο Αμαρίου μέχρι τον κόμβο Ατσιποπούλου, έτσι ώστε να υπάρξει μια “ανάσα” διαφυγής. Διότι σήμερα ο ΒΟΑΚ, και στην τελευταία αυτή πρόταση, δεν αλλάζει σε τίποτε τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά, τα όρια, τα μέτρα του. Μια βελτίωση του ασφαλτοτάπητα προβλέπεται να γίνει. Τίποτε σημαντικό. Συνεχίζει να συμπιέζει την πόλη, να την “πνίγει”. Έχουμε βάλει πολύ έντονα το θέμα και ο Δήμος, και η κ. αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου, η Μαίρη Λιονή, αλλά και ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος, ο κ. Ξυλούρης, που το έχει ζήσει και αντιλαμβάνεται ότι δε γίνεται αποδεκτό», επισήμανε ο δήμαρχος Ρεθύμνου.
«Θα ασκήσουμε όσες πιέσεις απαιτηθούν»
«Έρχεται λοιπόν σήμερα το υπουργείο Υποδομών και κάνει μια “τρίπλα”. Μας λέει “εγγυόμαστε ότι θα γίνουν οι μελέτες για τον περιφερειακό”. Αυτό, κατά πρώτον, ως πρόταση είναι ατελής. Δε συνοδεύεται ούτε από τεχνικό δελτίο, ούτε από δέσμευση πίστωσης, ούτε από χρονοδιάγραμμα. Και ρωτώ: Τι να την κάνουμε τη μελέτη αν τελικά δε γίνει ποτέ ο δρόμος; Δρόμος που κοστίζει κάποια εκατομμύρια ευρώ και δεν είναι προφανώς ένα έργο που μπορεί να κάνει ένας Δήμος», επισήμανε ο κ. Μαρινάκης.
«Λοιπόν, όπως αντιλαμβάνεστε, καθόλου ευχαριστημένη δεν είναι η κοινωνία του Ρεθύμνου. Άλλωστε, ο κ. υφυπουργός δε θέλησε να μας επισκεφτεί. Πήγε από τα Χανιά στο Ηράκλειο. Μάλλον ήθελε να κάνει την πορεία του ΒΟΑΚ, για να μη δει ότι ο κλειστός αυτοκινητόδρομος στα νότια της πόλης συνθλίβει το Ρέθυμνο. Αυτό είναι σαφώς ήττα για μας. Θα ασκήσουμε όσες πιέσεις απαιτηθούν. Πρέπει και οι βουλευτές και η Περιφέρεια να μην αποδεχτούν μια λύση που είναι… τρίπλα.
Δεν πιστεύω ότι υπάρχουν τεχνικής φύσεως λόγοι ή ζητήματα από πίσω. Θεωρώ απλά ότι δε θέλουν να βάλουν χρήματα, να δεσμεύσουν πιστώσεις. Θέλουν να μας παρακάμψουν, κάνοντας μια αόριστη εξαγγελία για τις μελέτες του περιφερειακού.
Θέλω να σας πω ότι για τον περιφερειακό δρόμο αυτή την ατελή μελέτη που έκαναν, να ξεκινά από τα όρια του σημερινού Μεσογειακού Πανεπιστημίου μέχρι τον αγιοβασιλιώτικο δρόμο, την είχε εξαγγείλει και πρωτο-χρηματοδοτήσει ο Γιώργος Σουφλιάς ως υπουργός. Και ακόμα μιλάμε για τα περιβαλλοντικά αυτής της μελέτης. Ε, δεν παίζουμε έτσι. Σε μερικά πράγματα δε θέλουμε κανείς να μας υποτιμά. Το Ρέθυμνο δεν είναι απλά μια πόλη μεταξύ Χανίων και Ηρακλείου. Είναι ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός. Γνωρίζει μια μεγάλη άνθηση. Αποδίδει πάρα πολλά έσοδα στο ελληνικό Δημόσιο και απαιτούμε σεβασμό», υπογράμμισε ακόμα ο Γιώργος Μαρινάκης, για να σημειώσει: «Δε σταματάμε τον αγώνα. Όλα είναι μαχητά. Εγώ δεν κάνω χρήση νομικών όπλων. Θέλω με λόγο θεσμικό να καταλάβουν όλοι πότε αδικούν το Ρέθυμνο.
Όλοι οι σοβαροί Ρεθεμνιώτες αυτό λένε. Εκφράζω την κοινή θέση της κοινωνίας… Μακριά από εμένα η αντιπολιτευτικότητα. Είμαι κατά των ακραίων κινήσεων. Δε γράφουμε ιστορία διαδηλώσεων και διαμαρτυριών. Δεν είναι προσωπικό το θέμα. Και δε νομίζω ότι υπάρχει κανείς σοβαρός άνθρωπος που να λέει “εντάξει μωρέ, δε χρειαζόμαστε τον περιφερειακό”. Πρέπει να γίνει ο περιφερειακός και πρέπει να γίνει πριν τον ΒΟΑΚ. Για να υπάρχει και μια διαφυγή, σε περίπτωση – ο μη γένοιτο – που χρειαστεί, γιατί μιλάμε για ένα νέο ΒΟΑΚ κλειστό αυτοκινητόδρομο…».
Πηγή: neakriti.gr
-
ΗΡΑΚΛΕΙΟ2 ημέρες πριν
Βαρύ πένθος στο Ηράκλειο για τον 29χρονο Ηράκλειτο που «έσβησε» ξαφνικά ενώ οδηγούσε
-
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ3 ημέρες πριν
Πώς θα είναι ο κόσμος το 2054 σύμφωνα με το AI;
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ2 ημέρες πριν
Πέθανε ο γνωστός ψυχίατρος Δημήτρης Σούρας
-
GOOD NEWS2 ημέρες πριν
Ο γαϊδαράκος από την Κρήτη έφτασε στην κυρά Ρηνιώ στην ακριτική Κίναρο!