Βρειτε μας στα Social Media

Ρέθυμνο

Ρέθυμνο: Ενθουσιασμός από τα έργα των μικρών παιδιών στην έκθεση του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης! | ΦΩΤΟ

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Δημοσιεύτηκε

στις

Ολοένα και αυξάνεται η δημιουργική έκφραση στα παιδιά, αλλά και στους ενήλικες και αυτό δίνει έμπνευση στον καθένα, να δοκιμάσει τις δυνατότητές του ή απλώς να απολαύσει τους καρπούς των κόπων όλων αυτών των ανθρώπων, αποκομίζοντας όμορφα βιώματα και συναισθήματα.

Γράφει η Ιωάννα Καψάλη 

Ζωγραφιές και χειροποίητες κατασκευές ανθρώπων διαφόρων ηλικιών κόσμησαν τον χώρο των εικαστικών εργαστηρίων του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στο Ρέθυμνο. Μικρά παιδιά από την ηλικία των τεσσεράμισι ετών έως και ενήλικες, ακόμη και συνταξιούχοι, δημιούργησαν τα έργα τέχνης τους με την δική τους προσωπική πινελιά. Ο απολογισμός της χρονιάς και όσων παρακολούθησαν μαθήματα στα εικαστικά εργαστήρια, αλλά και παιδιών από όλα τα δημοτικά σχολεία εντός της πόλης του Ρεθύμνου, εκτέθηκαν στον κοινό.

Περήφανη η Μαρία Μαραγκού, Επιμελήτρια της έκθεσης καθώς και Ιστορικός Τέχνης, ανέφερε ότι: “Με ενθουσιάζει όταν βλέπω τα έργα των μικρών παιδιών και χαίρομαι ιδιαίτερα διότι είμαι σίγουρη ότι αυτά τα παιδιά δεν θα πετάξουν ποτέ στο δρόμο σκουπίδια και όταν θα ανοίξουν ένα βιβλίο για να διαβάσουν, θα το εκτιμήσουν. Αυτό συμβαίνει, διότι η τέχνη δεν περιορίζεται μόνο στην ζωγραφική, συμπεριλαμβάνεται και η λογοτεχνία μέσα σε αυτή.”

Στην προσπάθειά της να εξηγήσει όλα όσα αισθάνεται τη στιγμή που αντικρίζει τις δημιουργίες όλων αυτών των παιδιών, η Μαρία Μαραγκού, τόνισε ότι τα παιδιά είναι ενεργοί θεατές και δέκτες της τέχνης, είναι σημαντικό να καταλάβουν το νόημά της από αυτή την ηλικία, διότι μια έκθεση έχει πάντα ένα εκπαιδευτικό χαρακτήρα και έτσι πρέπει.

Η εκπαίδευση θεωρεί ότι είναι το Α και το Ω για έναν άνθρωπο και όταν σκέφτεται ότι η δική της γενιά δεν ήταν εξοικειωμένη με τις τέχνες από την προσχολική ηλικία, όσο είναι τώρα οι τωρινές γενιές, τής προκαλεί συγκίνηση, διότι ένα παιδί χρειάζεται βοήθεια για να εξοικειωθεί με την τέχνη και να πάψει να τη φοβάται.

Στην πορεία της συζήτησής μας, η Μαρία Μαραγκού έθεσε κάποια παραδείγματα, όπως ότι της προκαλεί εντύπωση όταν άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας, διστάζουν να επισκεφθούν ένα χώρο τέχνης, διότι θεωρούν ότι δεν θα καταλάβουν κάτι και ότι είναι ξένο για αυτούς. Έτσι, αντιλαμβάνεται πόσο έχουν αλλάξει τα δεδομένα στην εκπαίδευση σήμερα σε σχέση με παλαιότερες γενιές, ενώ πιστεύει ότι όσο εμπλουτίζεται η παιδεία των παιδιών, μόνο καλύτερα μπορούν να εξελιχθούν ως χαρακτήρες και κατ’ επέκταση ως άνθρωποι μέσα σε μια κοινωνία στην οποία ζουν.

Η έκθεση φιλοξένησε αρκετά έργα τέχνης τα οποία αποτέλεσαν δημιουργήματα μικρών παιδιών, από ζωγραφική μέχρι και κατασκευές ή συνθέσεις αρκετά δημιουργικές για τις ηλικίες αυτές.

Τα εικαστικά εργαστήρια παραδίδουν ποικίλα μαθήματα σε όλες τις ηλικίες, όπως είναι η ζωγραφική, η κεραμική, διάφορες κατασκευές, καθώς και αρχιτεκτονικό και ελεύθερο σχέδιο που αφορά κυρίως τους έφηβους που επιθυμούν να εισαχθούν στο ΤΕΙ αρχιτεκτονικής.

Όπως αναφέρει ο Κώστας Χρηστίδης, Υπεύθυνος των Εικαστικών Εργαστηρίων, Ζωγράφος και Εκπαιδευτικός στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης: “Άλλες χρονιές υπήρχαν και εργαστήρια φωτογραφίας, αλλά και κοσμήματος, τα οποία για διάφορους λόγους δεν υλοποιήθηκαν την χρονιά που πέρασε, όμως θα ενταχθούν σίγουρα την επόμενη.” Ενθουσιασμένος από το αποτέλεσμα των μαθητών όλης της χρονιάς στην παρούσα έκθεση, ανέφερε ότι: ” Άλλη μια γόνιμη χρονιά έφτασε στο τέλος της, όπου μικροί και μεγάλοι μαθητές απόλαυσαν, βίωσαν και αισθάνθηκαν μέσα από το ταξίδι της τέχνης, τις διαφορετικές τεχνικές, τα υλικά και τα θέματα που τέθηκαν”.

Οι μαθητές διαχειρίστηκαν τις ιδέες τους με εναλλακτικούς τρόπους, ενώ τόλμησαν πράγματα με τα οποία διεύρυναν τις γνώσεις τους και τη δημιουργικότητά τους. Τα οφέλη της τέχνης στη ζωή ενός ανθρώπου είναι ότι τελικά τον βοηθάει να καλλιεργήσει, ακόμη και διανοητικές και συναισθηματικές δεξιότητες, καθώς πολύ σημαντικός παράγοντας είναι η προσωπική ενδοσκόπηση για μια καλύτερη επαφή με τον εαυτό μας που προφανώς είναι μια μεγάλη περιπέτεια. Αυτή η πτυχή της τέχνης καλύπτει περισσότερο τους ενήλικες έχοντας μια θεραπευτική διάσταση σύμφωνα με τη λεγόμενη Art Therapy που βρίσκεται και σε αντίστοιχη βιβλιογραφία, σύμφωνα με τον Κώστα Χρηστίδη.

Το σημαντικότερο όλων είναι ότι ο τρόπος που καθοδηγείται ένα παιδί στην τέχνη -και αυτό ξεκινάει από τα ίδια του τα κίνητρα- εξηγεί ο Κώστας Χρηστίδης, όπου πάνω σε αυτά χτίζεται η μαθησιακή του πορεία. Αυτό διότι, γενικότερα ένας άνθρωπος που ενασχολείται με την τέχνη, κάνει χρήση του σώματός του, των χεριών του και έτσι υλοποιεί πράγματα ή “εικονοποιεί” όλα όσα υπάρχουν στο μυαλό του. Έτσι, για να βελτιώσει κανείς τη φαντασία του, τη δημιουργικότητά του και τον τρόπο που μαθαίνει και διαχειρίζεται έννοιες, υλικά και θέματα, αφορά μια ιδιαίτερη διαδικασία που θέλει χρόνο και σωστή εκπαίδευση.

Ο Κώστας Χρηστίδης τόνισε ότι θεωρεί σημαντικό το κλίμα που αποπνέει μια ομάδα, το οποίο καλό είναι να είναι ελεύθερο, δημιουργικό και σχεδόν παιγνιώδες, ακόμη και για τους ενήλικες.

Παράλληλα, αναφέρει ότι ο στόχος των εργαστηρίων, είναι οι μαθητές όλων των ηλικιών, να έρθουν σε επαφή με την ιστορία της τέχνης από τότε που υπάρχουν πληροφορίες, δηλαδή από την εποχή των σπηλαίων έως και σήμερα, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει και η λόγια ή αλλιώς ακαδημαϊκή ζωγραφική με περισσότερο τολμηρές εξπρεσιονιστικές γραφές, ή ακόμη και πράγματα που στην αρχή φαίνονται ίσως “ανόητα”, όμως με μια δεύτερη ματιά, αποκτούν ένα νόημα ή πρόθεση.”

Οι εντυπώσεις που συνέλεξε όποιος επισκέφθηκε την έκθεση, ήταν πλούσιες, βλέποντας την καλλιτεχνική ποιότητα του κάθε έργου. Όλα τα έργα έχουν μεγάλο ενδιαφέρον τόσο στον τρόπο που υλοποιήθηκαν, όσο και στο πως, αλλά και στο σύντομο διάστημα που είχαν μια σημαντική εξέλιξη, οι μαθητευόμενοι.

Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ