Ρέθυμνο
Ρέθυμνο: Σε έναν μήνα η πόλη θα «πλημμυρίσει» με 300 ηλεκτρικά ποδήλατα! | ΦΩΤΟ
Ένα λειτουργικό σύστημα ξεκίνησε να εφαρμόζεται στο Ρέθυμνο εδώ και λίγες μέρες και αφορά τα ηλεκτρικά ποδήλατα που φέρουν GPS και ηλεκτρονικό μηχανισμό κλειδώματος.
Γράφει η Ιωάννα Καψάλη
Σύμφωνα με σχετική ενημέρωση από το δήμο Ρεθύμνου, αυτό σημαίνει ότι σε λίγο καιρό τα 300 ποδήλατα που θα βρίσκονται σε διάσπαρτα σημεία της πόλης, θα εξυπηρετούν τις ανάγκες του χρήστη, χωρίς αυτός να έχει κάποια υποχρέωση να το επιστρέψει στο αρχικό σημείο που το βρήκε ή να το συντηρήσει, όπως και να αλλάξει την μπαταρία του.
Πρόκειται για ένα καινοτόμο σύστημα που για πρώτη φορά εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα με πρώτο και βασικό το νομό Ρεθύμνου. Σκοπός είναι η ανεξαρτησία που προσφέρεται στο χρήστη, αλλά και η κινητοποίησή του ώστε να επιλέξει αυτό το μέσο για να εξυπηρετηθεί στην καθημερινότητά του χωρίς να επιβαρύνει το περιβάλλον στο βαθμό που ήδη γίνεται με άλλα μέσα μεταφοράς.
“Δεν είναι ανταγωνιστικό με κανένα άλλο ποδήλατο από όσα έχουμε δει μέχρι τώρα”, δήλωσε ο Γιώργος Μαρινάκης, Δήμαρχος του δήμου Ρεθύμνου, ο οποίος ανέφερε ότι: “Αυτό οφείλεται στο ότι το συγκεκριμένο ποδήλατο είναι αρκετά αναβαθμισμένο τεχνολογικά και ψηφιακά”. Πρόκειται για ένα καινούργιο μέσο, όπως εξήγησε ο Γιώργος Μαρινάκης, που απευθύνεται σε ανθρώπους που επιθυμούν να αποβάλουν το καθημερινό άγχος του αυτοκινήτου, ενώ συνιστάται ανεπιφύλακτα για περιήγηση στο ιστορικό κέντρο, ακόμη και στη φύση.
Πρωτοπόρο το Ρέθυμνο σε ό,τι αφορά τη βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη, αφού ήδη κάποια από τα ποδήλατα αυτά έχουν τοποθετηθεί σε διάσπαρτα σημεία και εντός ενός μήνα περίπου θα υπάρχουν στο σύνολο 300 ηλεκτρικά ποδήλατα προς χρήση σε όλο το νομό.
Το ποδήλατο είναι ηλεκτρικό και δεν μοιάζει καθόλου στη χρήση του με κάθε συμβατικό ποδήλατο που έχουμε συνηθίσει έως τώρα να χρησιμοποιούμε, όμως αυτό που το κάνει ξεχωριστό είναι ότι έχει εγκατεστημένο GPS. Με αυτό τον τρόπο, όπως εξήγησε ο Γιώργος Βουλγαρούδης, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Brainbox, που διαχειρίζεται το σύστημα της πλατφόρμας που θα περιηγηθεί ο κάθε χρήστης εντοπίζει μέσω της πλατφόρμας το πλησιέστερο ποδήλατο, το χρησιμοποιεί και μετά το εγκαταλείπει σε όποια περιοχή βρίσκεται, αρκεί να έχει φροντίσει να κλειδώσει το ποδήλατο και κατ’ επέκταση το λογαριασμό που έχει ανοίξει και χρεώνεται.
Χωρίς βάση τα ηλεκτρικά ποδήλατα
Ο χρήστης δεν φέρει καμία ευθύνη για την επιστροφή του ποδηλάτου σε κάποιο συγκεκριμένο σημείο, διότι δεν θα υπάρχουν σταθμοί. Έτσι με αυτό τον τρόπο, τα ποδήλατα θα βρίσκονται διάχυτα μέσα στα όρια που έχουν τεθεί από το δήμο Ρεθύμνου και θα πρέπει απλώς να εντοπιστούν για να χρησιμοποιηθούν.
Σε ό,τι αφορά τα όρια και πως αντιλαμβανόμαστε ότι τα έχουμε περάσει, ο Γιώργος Βουλγαρούδης εξήγησε ότι αυτό θα γίνεται αντιληπτό από τον κάθε χρήστη του ποδηλάτου, τη στιγμή που θα προσπαθήσει να κλειδώσει το ποδήλατο του μέσω κάρτας ή κινητού τηλεφώνου (ανάλογα τον τρόπο χρέωσης που έχει επιλέξει να έχει), για να σταματήσει να καταναλώνεται ο χρόνος που έχει προπληρώσει. Έτσι, εκείνη τη στιγμή όπως ανέφερε ο Γιώργος Βουλγαρούδης, το ποδήλατο δεν θα μπορεί να κλειδώσει έως ότου βρεθεί εντός των επιτρεπόμενων ορίων.
Ανατολικά μέχρι τη Σκαλέτα και νότια μέχρι τα Φραντζεσκιανά Μετόχια, είναι τα επιτρεπόμενα όρια που έχουν τεθεί από το δήμο Ρεθύμνου. Όσο για την μπαταρία του ποδηλάτου η Μαρίνα Σαμιώτη, ιδιοκτήτρια της επιχείρησης “Σαμιώτη Bikes” και διαχειρίστρια των ηλεκτρικών ποδηλάτων, ανέφερε ότι: “Ο χρήστης δεν φέρει καμία ευθύνη ακόμη και για τη φόρτιση της μπαταρίας του ποδηλάτου, διότι την αντικατάστασή της θα την αναλάβω εγώ, αρκεί φυσικά να μην ξεπεράσει τα 60 χλμ. διότι τότε το ηλεκτρικό ποδήλατο θα μετατραπεί σε συμβατικό”.
Με αυτό τον τρόπο, ένα ηλεκτρικό ποδήλατο μπορεί να αντικαταστήσει μέσα μεταφοράς που φέρουν διάφορες δυσκολίες στην καθημερινότητα κάποιου στο Ρέθυμνο, ενώ αποτελεί μια ιδανική λύση για κάθε επισκέπτη ή κάτοικο που επιθυμεί να κάνει πολλαπλή χρήση χωρίς να χρειάζεται να ασκηθεί όπως θα απαιτούσε ένα συμβατικό ποδήλατο.
Άλλωστε, όπως ανέφερε ο Γιώργος Μαρινάκης, σε σχετική δήλωση: “Το Ρέθυμνο διεκδικεί μια προτωποριακή αντίληψη στο θέμα της βιώσιμης κινητικότητας, έτσι στα πλαίσια του προγράμματος Civitas Destinations, έχουμε υποχρέωση να υιοθετήσουμε τη νοοτροπία του ποδηλάτου. Έπειτα από διεργασίες και διαπραγματεύσεις καταφέραμε να συνεργαστούμε με την Brainbox και την Connective, οι οποίες είναι εταιρείες που μας προσφέρουν 300 ποδήλατα για τις ανάγκες των πολιτών και των επισκεπτών του Ρεθύμνου. Το σύστημα αυτό είναι απολύτως ελεγμένο και προστατευμένο, ενώ πρόκειται για ένα σύστημα που εντάσσεται στην καθημερινότητά μας με ένα καθολικό τρόπο.”
Η διαδικασία ενοικίασης ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου βήμα-βήμα
- Εγκαθιστώ την εφαρμογή στο κινητό μου μέσω της σελίδας www.bikeazy.gr , κάνω εγγραφή και με αυτό τον τρόπο ανοίγω ένα προσωπικό λογαριασμό στον οποίο μπορώ να μεταφέρω όσα χρήματα θέλω σε ένα άυλο πορτοφόλι, ανάλογα με τον χρόνο που θα χρειαστώ. Εναλλακτικά, αγοράζω μια ηλεκτρονική κάρτα από οποιοδήποτε σημείο πώλησής της.
- Επισκέπτομαι την εφαρμογή στο κινητό μου και εντοπίζω μέσω του χάρτη τα πλησιέστερά μου ποδήλατα, ανάλογα με την περιοχή που βρίσκομαι.
- Πλησιάζω ένα ποδήλατο και στο πίσω μέρος του ποδηλάτου βρίσκω το barcode του, τοποθετώ από πάνω του το κινητό ή την ηλεκτρονική κάρτα, ώστε να ξεκλειδώσω το ποδήλατο.
- Κάνω χρήση του ποδηλάτου με βάση το χρόνο που έχω προπληρώσει.
- Μόλις πραγματοποιήσω τη διαδρομή μου, αφήνω το ποδήλατο όπου βρίσκομαι και το κλειδώνω για να σταματήσει η χρέωση και για να είναι ξανά ελεύθερο προς χρήση.
Με αυτό τον τρόπο έχω γρήγορα και εύκολα, οποιαδήποτε στιγμή, αλλά και οπουδήποτε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο για όσο θέλω. Το θετικό του συγκεκριμένου μέσου είναι ότι απευθύνεται σε οποιονδήποτε, αφού δεν χρειάζεται να καταναλώσει κάποιος ενέργεια για να το χρησιμοποιήσει και φυσικά μπορεί να αντεπεξέλθει ακόμα και σε ανηφορικά σημεία χωρίς καμία προσπάθεια από το χρήστη.
Οι χρεώσεις για ένα ηλεκτρικό ποδήλατο στο Ρέθυμνο κυμαίνονται από 1 ευρώ το πρώτο 1/4 της ώρας με έξτρα χρέωση 1,5 ευρώ κάθε έξτρα 15 λεπτά, ενώ υπάρχει μέχρι και η ετήσια συνδρομή για μόνιμους κάτοικους που είναι στα 89 ευρώ. Παράλληλα, υπάρχουν χρεώσεις, ακόμη και προεπιλεγμένες ηλεκτρονικές κάρτες για μια, δύο, πέντε ημέρες ή ακόμη και η μηνιαία συνδρομή, σύμφωνα με τις επιθυμίες του κάθε χρήστη.
Άλλωστε, η Μαρίνα Σαμιώτη, πρόσθεσε ότι: “Είναι το πρώτο σύστημα το οποίο είναι φιλικό προς το χρήστη γιατί το χρησιμοποιεί ως ένα προσωπικό μεταφορικό μέσο χωρίς ιδιαίτερο κόστος, αρκεί να το χρησιμοποιεί σωστά και έξυπνα.” Ενώ, ότι αφορά τυχόν ζημιές του κάθε ποδηλάτου, ανέφερε ότι υπάρχουν υπολογισμένες φθορές ή ζημιές από την εταιρεία, όμως είναι υποχρέωση του κάθε χρήστη με την παραλαβή του ποδηλάτου, να κάνει αναφορά τυχόν ελαττώματος ή ζημιάς του ποδηλάτου, μέσω φωτογραφίας που θα αποστείλει στην πλατφόρμα.
Παράλληλα, όπως ανέφερε ο Γιώργος Βουλγαρούδης, υπάρχει τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης για οποιαδήποτε αναφορά προβλημάτων ή για ερωτήσεις και σχετικές απορίες με τη χρήση των ποδηλάτων.
Το σημαντικότερο για τη νέα αυτή καινοτομία στο Ρέθυμνο είναι όπως τόνισε ο Γιώργος Βουλγαρούδης, ότι η εταιρεία έχει σε 32 δήμους της Ελλάδας 3.500 χιλιάδες κοινόχρηστα ποδήλατα και για το συγκεκριμένο σύστημα επέλεξε το δήμο Ρεθύμνου, διότι η δημοτική αρχή ήταν πολύ θετική σε σχέση με τα ποδήλατα. Επιπλέον, το Ρέθυμνο το χειμώνα έχει τους φοιτητές και το καλοκαίρι ανεπτυγμένο τουρισμό, οπότε είναι μια πόλη κατάλληλη για να ξεκινήσει από η εφαρμογή αυτού του νέου συστήματος. Παράλληλα, μπορεί να ευνοήσει την βιώσιμη κινητικότητα και ως μορφολογία εδάφους είναι αρκετά θετικό ότι έχει ήδη μια υποδομή με τους ποδηλοτόδρομους που έχουν δημιουργηθεί.
Το επόμενο διάστημα θα υπάρξει μια αναλυτική παρουσίαση από τους αρμόδιους προς το κοινό σχετικά με τον τρόπο χρήσης των ηλεκτρικών ποδηλάτων, ενώ οι πιο τολμηροί έχουν ήδη δοκιμάσει κάποια ποδήλατα που βρίσκονται ήδη προς χρήση. Από το δήμο Ρεθύμνου υπάρχει αισιοδοξία ως προς την εξοικείωση των πολιτών με το νέο αυτό μέσο, όπως έχει ήδη υπάρξει σε τόσες άλλες αλλαγές που έγιναν σταδιακά στην πόλη και υπήρξε η κατάλληλη προσαρμογή.
Από ό,τι φαίνεται πάντως σύντομα θα γίνει ένα απαραίτητο μέσο για την πόλη, αν λάβει κανείς υπόψη του τα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες με την κυκλοφορία των αυτοκινήτων και την έλλειψη θέσεων πάρκινγκ.
[Best_Wordpress_Gallery id=”27″ gal_title=”Ηλεκτρικά ποδήλατα Ρέθυμνο”]
ΣΧΟΛΙΑ
Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.