Βρειτε μας στα Social Media

Ρέθυμνο

Ρέθυμνο: Τι θα δούμε φέτος στο studio θεάτρου “The Garage”; | ΦΩΤΟ

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Δημοσιεύτηκε

στις

Ένα από τα πιο δραστήρια studio θεάτρου στην πόλη του Ρεθύμνου, το The Garage της Ελένης Δάγκα, ετοιμάζεται να ανοίξει τις πύλες του για μια ακόμη χρονιά, γεμάτη μαθήματα και δράσεις!

Το  Daynight συνομίλησε με την σκηνοθέτη και έμαθε όλα όσα θα συμβούν στο The Garage αυτήν την χρονιά!

Γράφει η Μαριάννα Τζιράκη

-Πότε ξεκίνησε η λειτουργία του The Garage και ποιος ο σκοπός του;

Το The Garage είναι ένας χώρος που δημιουργήθηκε στην πόλη του Ρεθύμνου το Νοέμβρη του 2014 με προσωπική πρωτοβουλία από την ανάγκη να στεγάσω τις καλλιτεχνικές ανησυχίες μου. Επέλεξα ένα χώρο άδειο, βιομηχανικό, που να μπορεί να λειτουργήσει ως εργαστήρι, αποθήκη, ακόμη και θεατρική σκηνή και ξεκίνησα με το γνωστό πια, σε όσους παρακολουθούν τις δραστηριότητές μας, μότο: «με στόχο την προώθηση της θεατρικής παιδείας στην Κρήτη και τη δημιουργική αξιοποίηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς».

-Ποια ήταν τα πρώτα βήματα και ποιοι οι άνθρωποι που βοήθησαν σε αυτά;

Η πρώτη χρονιά, που ήταν η χρονιά των ολογόωρων αλλά σημαντικών σεμιναρίων, των δημιουργικών δρωμένων από ερασιτέχνες και επαγγελματίες, αλλά και της παραγωγής μια πολύ πετυχημένης παράστασης, αυτής των Captivae Τρωάδων, δε θα είχε ξεκινήσει ποτέ δίχως τη στήριξη τεσσάρων ανθρώπων, γνωστών στα καλλιτεχνικά δρώμενα του Ρεθύμνου, των: Γιώργο Ξενικάκη, Αντώνη Παλιεράκη, Πρόδρομο Καραδελόγλου και Γιώργο Πριναράκη (αλλά και άλλων πολλών φίλων και συνοδοιπόρων).

-Πότε ξεκίνησαν τα μαθήματα στον χώρο και ποιος ο στόχος;

Το Σεπτέμβρη του 2015 προχωρήσαμε ένα βήμα παραπέρα με τη δημιουργία του  Studio: The Garage. Στόχος  ήταν και είναι να προάγει τη θεατρική παιδεία, προσφέροντας τη δυνατότητα στους σπουδαστές του να έρθουν σε επαφή με όλο και περισσότερους τομείς του θεάτρου, συνεργαζόμενοι με όλο και περισσότερους δασκάλους μέσα από διαφορετικές τεχνικές και μεθόδους. Τα μαθήματα και τα workshops κάλυψαν και καλύπτουν σχεδόν όλους τους τομείς της θεατρικής τέχνης: υποκριτική (σύστημα Stanislavski, μέθοδος actors studio, μπρεχτικό θέατρο, θέατρο έρευνας, Γκροτόφσκι, commedia dell’arte κ.ά) αυτοσχεδιασμός, ορθοφωνία, κινησιολογία & εκφραστική κίνηση, σωματικό θέατρο, χορευτικός αυτοσχεδιασμός, αρχαίο δράμα, υποκριτική στην κάμερα, σκηνογραφία-ενδυματολογία, ιστορία θεάτρου, δραματολογία, σκηνοθεσία και πολλά άλλα.

-Ποιες οι μέχρι τώρα συνεργασίες σου και ποια νέα άτομα θα “μπουν” στο studio;

Είμαι ιδιαίτερα περήφανη για τις συνεργασίες του studio. Στο παρελθόν συνεργαστήκαμε με τη Μαριάννα Κοντούλη (σκηνοθέτη θεάτρου- κινηματογράφου και θεατρολόγο), Δημήτρη Φοινίτση (σκηνοθέτη και θεατρολόγο), Μαρία Δεληκωνσταντίνου (ηθοποιό), Ανδρέα Ζήκουλη (ηθοποιό), Βασιλική Μάρκου (μουσικό) κ.ά. Φέτος συνεργαζόμαστε με τους: Κωνσταντίνα Γιασεμίδου (ηθοποιός, δασκάλα σωματικού θεάτρου), Εριφύλη Δαφέρμου (χορεύτρια, χορογράφος, καθηγήτρια χορού), Σοφία Δερμιτζάκη (ηθοποιός και σκηνοθέτης), Ειρήνη Μπαριτάκη (ηθοποιός και σκηνοθέτης), Ελβίνα Μποτονάκη (ηθοποιός και σκηνοθέτης), Βασίλη Ξενικάκη & Νικολή Αβραμάκη (ηθοποιοί και σκηνοθέτες), Τάσο Παπαδόπουλο (εμψυχωτής θεατρικού παιχνιδιού), Σοφία Φαλιέρου (χορογράφος, καλλιτεχνική υπεύθυνη της ομάδας χορού Συν-Κίνηση). Όλοι τους άνθρωποι νέοι με πλούσιο βιογραφικό αλλά και με φρέσκες ιδέες, που αφού ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους σε Αθήνα και εξωτερικό και αφού εργάστηκαν στην επαγγελματική θεατρική σκηνή (αλλά και σκηνή χορού) αποκομίζοντας σημαντικές εμπειρίες, επέστρεψαν στον τόπο καταγωγής τους, την Κρήτη, για να προσφέρουν το δικό τους λιθαράκι, στη θεατρική παραγωγή και καλλιτεχνική παιδεία του νησιού.

Κάθε πότε γίνονται τα μαθήματα;

Τα μαθήματα είναι εβδομαδιαία, ή  σεμιναριακά (ετήσια ή δίμηνα/τρίμηνα), και ο κάθε σπουδαστής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει να παρακολουθήσει από ένα ως περισσότερα, ενός ή περισσότερων διδασκόντων. Μέχρι σήμερα, απευθυνόμασταν σε ενήλικες με θεατρική ή όχι εμπειρία, αρχάριους, ή και επαγγελματίες. Φέτος δημιουργούμε και εργαστήρι Εφηβικού θεάτρου για τις ηλικίες 13-16 ετών που απευθύνεται σε όσους νέους θέλουν να εξοικιωθούν με τεχνικές θεάτρου και να συμμετέχουν σε θεατρικά projects.

Προσφερόμενα μαθήματα 2017-2018

  • Εφηβικό Θέατρο (Ετήσιο: εβδομαδιαίο- Ελβίνα Μποτονάκη)

«Θέατρο: Από το μηδέν στο Άπειρο»: Το Δημιουργικό Θεατρικό Εργαστήρι, Θέατρο από το Μηδέν στο Άπειρο, για νέους από 13 χρονών και πάνω, απευθύνεται σε όσους θέλουν να εξοικιωθούν με τεχνικές θεάτρου και να συμμετέχουν σε θεατρικά projects, όπου με καθοδήγηση δημιουργοί μιας θεατρικής παράστασης θα είναι εξ ολοκλήρου οι ίδιοι οι έφηβοι, ανεξαρτήτως προηγούμενης εμπειρίας.

Στόχος του Μαθήματος:

Το εφηβικό θέατρο, είναι θέατρο από έφηβους για όλους, οπωσδήποτε όχι μόνο για έφηβους. Είναι όμως θέατρο που αφηγείται τις δικές τους ιστορίες, και αναπαριστά την καθημερινότητά τους, συνδιαλλέγεται με τις αγωνίες και τις συγκρούσεις τους. Ποιός μπορεί καλύτερα από τους ίδιους τους έφηβoυς να το κάνει αυτό; Με βασικό εργαλείο τον αυτοσχεδιασμό  οι έφηβοι επικοινωνούν, όχι μόνο με τον λόγο, μα και  με το σώμα. Καταθέτουν τις προσωπικές τους εμπειρίες, είτε προστατευμένοι από έναν ρόλο, που τους βοηθάει να είναι αυτοί και όχι αυτοί την ίδια στιγμή, είτε ως μέλη μιας ομάδας που μοιράζεται αν όχι τα ακριβή γεγονότα ενός βιώματος, σίγουρα πάντως το συναίσθημα που το συνοδεύει. Πώς μπορούμε λοιπόν να δραματοποιήσουμε ένα γεγονός; Μια ιστορία; Ένα προσωπικό μας βίωμα; Και πιο πρακτικά: Πώς μπορούμε όλα αυτά να τα κάνουμε μια θεατρική παράσταση; Να γράψουμε μόνοι μας ένα θεατρικό κείμενο, να διανέμουμε τους ρόλους, να φτιάξουμε τα σκηνικά και τα κοστούμια μας κι έπειτα να αφηγηθούμε τις ιστορίες μας μέσα από την παραστασή μας;

 

  • Βασικές αρχές Υποκριτικής (Τρίμηνο: εβδομαδιαίο-Δάγκα)

Πώς χτίζουμε ένα ρόλο; Θέμα τεχνικής ή διαίσθησης; Ή θέμα άσκησης; Στο μάθημα θα προσεγγίσουμε βασικές αρχές της υποκριτικής μέσα από τα διάφορα θεατρικά συστήματα, θα ανακαλύψουμε το σκηνικό μας εαυτό και θα αναπτύξουμε τις τεχνικές που συνδέουν τον ηθοποιό με το ρόλο.

(Το μάθημα θα συνεχιστεί και το επόμενο τρίμηνο, με τη δυνατότητα να δεχθεί και νέους συμμετέχοντες)

Απευθύνεται: Σε ενήλικες όλων των ηλικιών, με ή χωρίς θεατρική εμπειρία και εκπαίδευση.

 

  • Υποκριτική-προετοιμασία παράστασης (Κλειστό τμήμα- ετήσιο: εβδομαδιαίο- Δάγκα)

Απευθύνεται σε σπουδαστές υποκριτικής των προηγούμενων ετών.

 

  • Υποκριτική επίπεδο 3 (Ετήσιο: εβδομαδιαίο- Δάγκα)

Το μάθημα απευθύνεται σε όσους σπουδαστές επιθυμούν να προετοιμαστούν για την είσοδό τους σε δραματικές σχολές (περιλαμβάνει ορθοφωνία και κινησιολογία).

 

  • Υποκριτική: Μέθοδος Actors Studio (Δίμηνο: εβδομαδιαίο- Σοφία Δερμιτζάκη)

“Η μέθοδος Actors’ Studio είναι ένα σύστημα ερμηνείας που πρωτοεισήγαγε στο Actor’s Studio της Νέας Υόρκης τη δεκαετία του ’40 ο σκηνοθέτης και παραγωγός Λι Στράσμπεργκ. Εμβληματικές φυσιογνωμίες της έβδομης τέχνης χρησιμοποίησαν τη Μέθοδο για να ενσαρκώσουν μερικούς από τους πιο δύσκολους ρόλους τους. Η “Μέθοδος” μαθαίνει στον ηθοποιό πώς να κάνει χρήση του προσωπικού του υλικού στην ερμηνεία του ρόλου, έτσι ώστε αυτά που κάνει, λέει, ακούει και όσα συμβαίνουν γύρω του να είναι συγκεκριμένα και να τον αφορούν προσωπικά. Σκοπός της μεθόδου, δεν είναι ο ηθοποιός να παίξει τον εαυτό του, αλλά να διερευνήσει σε βάθος το ρόλο, μέσα από προσωπικά βιώματα και καταστάσεις”.
Τα μαθήματα του σεμιναρίου περιλαμβάνουν: Χαλάρωση, αισθητηριακές ασκήσεις, ανάλυση κείμενου, αυτοσχεδιασμό, πρακτική μεταφορά της μεθόδου, μέσα από σκηνές ή μονολόγους του παγκόσμιου ρεπερτορίου.
Απευθύνεται: Σε ενήλικες όλων των ηλικιών, με ή χωρίς θεατρική εμπειρία και εκπαίδευση.

  • Υποκριτική: Από το Εγώ στο Εμείς. Τεχνικές μονολόγων (Τρίμηνο: εβδομαδιαίο- Ελβίνα Μποτονάκη)

Στο τρίμηνο αυτό θα ασχοληθούμε με το πώς προσεγγίζουμε μονολόγους θεατρικών έργων, ανακαλύπτοντας με καθοδήγηση διαφορετικές συνθήκες εκτέλεσης  αυτών.

Στόχος του Μαθήματος: το άτομο αναγνωρίζοντας τα τεχνικά του μέσα, την ποιότητα και το εύρος του λόγου και του σώματός του, απελευθερώνεται από το εγώ του, ώστε κενός και διαθέσιμος πια να μπορέσει να εξερευνήσει και να ανακαλύψει διαφορετικούς τρόπους σκέψης, συμπεριφορές και πτυχές των χαρακτήρων των μονολόγων που θα του δοθούν ώστε να τους αποδόσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

(Το μάθημα θα συνεχιστεί στο επόμενο τρίμηνο με νέα θεματική: «Σκηνές Θεατρικών Έργων: Στο Εμείς» και θα δέχεται και νέες συμμετοχές).

Απευθύνεται: Σε ενήλικες όλων των ηλικιών, με ή χωρίς θεατρική εμπειρία και εκπαίδευση.

  • Ορθοφωνία (Ετήσιο: εβδομαδιαίο- Δάγκα)

Θεωρητικό και Πρακτικό μάθημα. Βασικές αρχές άρθρωσης, προφοράς και φωνητικής. Τεχνικές διαφραγματικής αναπνοής.

Απευθύνεται σε ηθοποιούς, παιδαγωγούς, καθηγητές και γενικότερα σε όλους όσους επιθυμούν να ασχοληθούν με το σημαντικό εργαλείο της φωνής. Το μάθημα δέχεται συμμετέχοντες όλον το χρόνο.

  • Κινησιολογία Ι (Τρίμηνο: κάθε 15 ημέρες- Σοφία Φαλιέρου)

«Πώς είναι όταν τα σώματα συνταξιδεύουν και μοιράζονται τις αναζητήσεις τους»;
Το ενήλικο σώμα θωρακίζεται μέσα στον χρόνο και παύει να χαίρεται. Καταγράφονται πάνω του ηθικοί κανόνες αιώνων που το κάνουν βαρύ και άκαμπτο. Συνήθως δεν αναγνωρίζει την χρησιμότητα των μελών του, εκτός αν αυτά από την παραμέληση, ξεσηκωθούν και εκφραστούν με πόνο. Το κεφάλι βρίσκεται εκεί γιατί απλά δεν γίνεται να βρίσκεται κάπου αλλού; πόσο συχνά χρησιμοποιούμε τα μάτια μας, όχι για να κοιτάξουμε φευγαλέα, αλλά για να επικοινωνήσουμε ουσιαστικά, να παρατηρήσουμε, να εμβαθύνουμε; Πόσο συχνά κάνουμε παύσεις στην καθημερινή κούρσα ταχύτητας;

Σκοπός του μαθήματος κινησιολογίας είναι να εκπαιδεύσει σε ένα ταξίδι γνωριμίας του σώματος, να καλλιεργήσει τη σωματική αντίληψη. Θα εργαστούμε πάνω στην συνθήκη της ερμηνείας. Μέσα από τον αυτοσχεδιασμό, την έρευνα και τη τεχνική ο κάθε συμμετέχοντας μαθαίνει να προτείνει τα δικά του κομμάτια στη τέχνη της συν-δημιουργίας.

(Μετά το πέρας του τριμήνου θα ακολουθήσει το μάθημα Κινησιολογία II- κλειστό μάθημα που θα απευθύνεται σε όσους έχουν παρακολουθήσει το Κινησιολογία I)

Απευθύνεται: Σε ενήλικες όλων των ηλικιών, με ή χωρίς θεατρική εμπειρία και εκπαίδευση.

 

  • Σκηνογραφία- ενδυματολογία (Δίμηνο: κάθε 15 ημέρες- Δάγκα και συνεργάτες)

Βασικές αρχές ιστορίας και θεωρίας. Πώς προσεγγίζουμε ένα θεατρικό κείμενο. Η συνεργασία με τον σκηνοθέτη.

Απευθύνεται: Σε ενήλικες όλων των ηλικιών, με ή χωρίς θεατρική εμπειρία και εκπαίδευση.

 

  • Ιστορία Θεάτρου Ι και ΙΙ (Ετήσιο: μία φορά/ μήνα- Ελένη Δάγκα)
  • Δραματολογία (Ετήσιο: μία φορά/ μήνα- Ελένη Δάγκα)
  • Τεχνικές προφορικής ανάγνωσης (Ετήσιο: μία φορά/ μήνα- Ελένη Δάγκα)

Η αφήγηση είναι το βασικό μας εργαλείο για να επικοινωνήσουμε μια ιστορία. Στο συγκεκριμένο σεμινάριο, θα ανακαλύψουμε τα εργαλεία της αφήγησης, αλλά και τις τεχνικές της ανάγνωσης των λογοτεχνικών κειμένων και των παραμυθιών.

Θεατρικό Παιχνίδι ως μέσο απελευθέρωσης και δημιουργίας (Τρίμηνο: εβδομαδιαίο- Ελένη-Τόνια Κοντογιάννη)

Ελάτε να παίξουμε!

Το Θεατρικό Παιχνίδι ως μέσο απελευθέρωσης και δημιουργίας και ως πολύτιμο εκπαιδευτικό εργαλείο.

Ανάμεσα  σε κοινωνίες ανθρώπων που έχουν ξεχάσει τον άνθρωπο, μια βιωματική προσέγγιση με στόχο τη βαθύτερη ανθρώπινη επικοινωνία μέσω των συναισθημάτων. Η ευαισθητοποίηση της ομάδας, η απελευθέρωση της φαντασίας, η απαλλαγή από καθορισμένους κανόνες συμπεριφοράς, η επικοινωνία, η δυναμική και η αλληλεπίδραση, θα μας οδηγήσουν στην αναπαραγωγή των ρόλων που το κάθε μέλος ,σε κάθε παιχνίδι , θα υιοθετεί. Η διαδικασία αυτή μας θα μας βοηθήσει να ανακαλύψουμε έναν άλλο τρόπο επικοινωνίας μέσα από το ρόλο και μέσα από τη διαδικασία της θεατρικής πράξης.

 

Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ