Βρειτε μας στα Social Media

ΚΡΉΤΗ

Πώς οι Κρητικοί δημιούργησαν την απόλυτη τουριστική εμπειρία στον πλανήτη

Σπιναλόγκα
Marketing Greece
Διαφήμιση
Διαφήμιση

Δημοσιεύτηκε

στις

Όταν στη δεκαετία του ’50, η Ελλάδα επιχειρούσε να συγκροτήσει μιας πρωτόλειας μορφής τουριστική στρατηγική, η Ρόδος ήταν το βασικό της ατού. Στην πρωτεύουσα των Δωδεκανήσων συγκεντρώνονταν τότε οι πρώτοι ξένοι ταξιδευτές για να ανακαλύψουν το ελληνικό τοπίο και να περιηγηθούν σε χωριά και αρχαιολογικούς χώρους. Ακολούθησαν η Υδρα και η Κέρκυρα που έγιναν οι επόμενοι λαμπεροί ελληνικοί προορισμοί με τη δική του ξεχωριστή ταυτότητα ο καθένας.

Η Κρήτη, παρ’ ότι είχε να επιδείξει ένα μωσαϊκό δυνατών εμπειριών και ένα τοπίο με μια ανεξάντλητη εναλλαγή, δεν είχε μπει ακόμα στον τουριστικό χάρτη-, μόνο η Κνωσσός μαγνήτιζε δειλά κάποιους λιγοστούς ξένους τουρίστες. Στα τέλη της δεκαετίας του ’60, οι πτήσεις της Ολυμπιακής για την Κρήτη άρχιζαν να προσφέρουν γρήγορη πρόσβαση στο νησί πυροδοτώντας ένα κύμα που έμελλε να καταστήσει το νησί το βαρύ πυροβολικό του ελληνικού τουρισμού.

Δύο ορόσημα της δεκαετίας του ’70 ανοίγουν δρόμους στην κρητική φιλοξενία. Η ανάπτυξη της Ελούντας, αρχικά με το Elounda Beach, μετέτρεψε ένα παρθένο σημείο σε έναν προορισμό πολυτελείας προσελκύοντας jetsetters και ισχυρά οικονομικά κοινό. Το 1976, δύο νέα ξενοδοχεία, το Rythimna και το Creta Maris έβαζαν ψηλά τον πήχη δημιουργώντας μια σχολή τουριστικής αντίληψης που δικαιώθηκε από τους καιρούς και τις εξελίξεις. Χάρη, όμως, στην καινοτόμα σκέψη των επιχειρηματιών της και την πηγαία φιλοξενία των κατοίκων της, ακόμα και η μέση κρητική ξενοδοχειακή μονάδα ήταν ήδη κορυφαία σε όλη την Ελλάδα.

Χαρακτηριστική είναι η «ανατροπή» που έκανε το ξενοδοχείο Rythimna στα μέσα της δεκαετίας του ’80, όταν σε μια εποχή που η περίφημη αγορανομία καθόριζε ακόμα τις ποσότητες κάθε πιάτου, δημιούργησε το πρωϊνό σε μπουφέ με την προσθήκη τοπικών προϊόντων πυροδοτώντας ουσιαστικά μια τάση που εξελίσσεται πολυδιάστατα μέχρι σήμερα σε όλη την κρητική τουριστική βιομηχανία.

Ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Κρήτης ως προορισμού σε σχέση με άλλους λαμπερούς προορισμούς, όπως η Μύκονος ή η Σαντορίνη, αξιοποιήθηκε πλήρως από τους ξενοδόχους: «Στην Κρήτη οι επισκέπτες έμεναν παραδοσιακά περισσότερες μέρες, παλαιότερα έφταναν και τις 15. Σήμερα, η μέση παραμονή παραμένει ψηλά, στις 8,2 μέρες», λέει ο Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης, Director of Operations, Grecotel Hotels & Resorts. «Αυτό έδωσε σε όλους μας τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε τον τουρίστα και να τον εκπαιδεύσουμε στην κρητική γαστρονομία και κουλτούρα. Ο Νίκος Δασκαλαντωνάκης ήταν και σε αυτόν τον τομέα πρωτοπόρος. Άλλωστε, πριν ασχοληθεί με τον τουρισμό, ήταν έμπορος λαδιού και βιολογικών γαλακτοκομικών προϊόντων και εκτιμούσε πάντα το μόχθο των ανθρώπων και την ποιότητα των πρώτων υλών. Κατόρθωσε να κάνει το brand του συνώνυμο μιας φιλοσοφίας που είναι συνυφασμένη με την υγεία και τον Πολιτισμό. Το όραμά του να προσφέρει στα ξενοδοχεία του φρέσκα βιολογικά προϊόντα γέννησε τη δημιουργία του κτήματος Agreco, που δημιούργησε κουλτούρα βιολογικής καλλιέργειας και προσέφερε μια συναρπαστική εμπειρία στους επισκέπτες».

ρέθυμνο

Οι κρητικές επιχειρήσεις στήριξαν την κρητική γαστρονομία, σχεδίασαν εμπειρίες που ανέδειξαν τον ψυχισμό και την ουσία του τόπου τους και δημιούργησαν ένα μοναδικό διεθνώς προϊόν.

Κρήτη 2021: Πληρότητα από 70-94% τον Αύγουστο

Η Κρήτη φιλοδοξεί τη φετινή σεζόν να καλύψει μεγαλύτερο μέρος της απόστασης από τα τουριστικά μεγέθη-ρεκόρ που πέτυχε το 2019, ευελπιστώντας σε πλήρη επιστροφή στην κανονικότητα το 2022 και το 2023.

Σε υψηλά επίπεδα κινούνται οι πληρότητες στα τουριστικά καταλύματα δημοφιλών προορισμών της Κρήτης, για την εβδομάδα του Δεκαπενταύγουστου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της Booking, σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σήμερα, για το διάστημα από 9 έως 15 Αυγούστου τα διαθέσιμα τουριστικά καταλύματα, μέσω της διεθνούς πλατφόρμας, στα Χανιά παρουσιάζουν πληρότητα της τάξης του 94%. Και, υπάρχουν τιμές για όλα τα βαλάντια ενώ σε αρκετές περιπτώσεις οι ιδιοκτήτες των καταλυμάτων προχωρούν σε εκπτώσεις, ακόμη και αυτήν την περίοδο, κάτι το οποίο ήταν δύσκολο να βρει κανείς ως τάση, πριν την πανδημία. Ενδεικτικά, οι τιμές σε μικρά καταλύματα και σε πιο ορεινές περιοχές για 6βράδια ξεκινούν από 174 ευρώ και φθάνουν στα πιο πολυτελή ξενοδοχεία σε 4.800 ευρώ.

Αντίστοιχα, στο Ηράκλειο που υπάρχει μεγαλύτερη διαθεσιμότητα καταλυμάτων καταγράφεται πληρότητα της τάξης του 78%. Οι τιμές σε μικρά στούντιο ξεκινούν από 150 ευρώ και φθάνουν στα ξενοδοχεία 5 αστέρων σε 13.482 ευρώ.

Στην Ελούντα, που φημίζεται για την πολυτέλεια των καταλυμάτων της, η πληρότητα των διαθέσιμων μονάδων στην Βooking φθάνει στο 86%. Οι τιμές σε διαμερίσματα ξεκινούν από 330 ευρώ και φθάνουν στις 5άστερες ξενοδοχειακές μονάδες σε 9.312 ευρώ.

Επίσης, στην Ιεράπετρα η πληρότητα των καταλυμάτων, με βάση τα στοιχεία της διεθνούς πλατφόρμας φθάνει στο 88%. Οι τιμές σε στούντιο ξεκινούν από 451 ευρώ και φθάνουν σε 1.620 ευρώ.

Το έντονο ενδιαφέρον για τη δρομολόγηση πτήσεων από τις αεροπορικές εταιρείες, οδηγεί στο συμπέρασμα για ένα καλύτερο αποτέλεσμα σε σχέση με πέρυσι για το υπόλοιπο της σεζόν.

Tα τελευταία στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ, δείχνουν ότι στην καρδιά του σεζόν για το διάστημα από 9 έως 22 Αυγούστου έχουν προγραμματισθεί στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου 275.234 αεροπορικές θέσεις από 15 χώρες. Πρώτη αγορά είναι η γερμανική με τις περισσότερες προγραμματισμένες θέσεις και ακολουθούν η βρετανική και η γαλλική. Αντίστοιχα, για το ίδιο διάστημα έχουν προγραμματισθεί 79.266 αεροπορικές θέσεις από 12 χώρες. Στις 3 κορυφαίες θέσεις βρίσκονται οι αγορές της Γερμανίας, της Βρετανίας και της Ιταλίας.

Διαβάστε τη συνέχεια στο travel.gr

Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση Enter ad code here
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ