Βρειτε μας στα Social Media

PLUS +

Τραγωδίες με ελικόπτερα που συγκλόνισαν την Ελλάδα: Ο θάνατος του Ρεθυμνιώτη Εμμανουήλ Βασιλάκη το 1987

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Δημοσιεύτηκε

στις

 

Ίμια, 31 Ιανουαρίου 1996

Σις 04.30 τα ξημερώματα  ελικόπτερο του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού απονηώθηκε από τη φρεγάτα «Ναυαρίνο». Οι καιρικές συνθήκες ήταν άσχημες. Αποστολή του ήταν, να επιβεβαιώσει αν υπήρχαν κομάντος του τουρκικού στρατού στη μικρή Ίμια. Το πλήρωμα του ελικοπτέρου ανέφερε, ότι εντόπισε περί τους 10 με τη σημαία τους.

Λίγη ώρα μετά κι ενώ πετούσε μεταξύ των βραχονησίδων Πίτα και Καλόλιμνος, ανέφερε βλάβη και χάθηκε από τα ραντάρ.

Τα τρία μέλη του πληρώματος, ο υποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, ο υποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλαχάκος και ο αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός, σκοτώθηκαν.

Η επίσημη άποψη του ελληνικού κράτους ήταν ότι το σκάφος κατέπεσε λόγω κακοκαιρίας και απώλειας προσανατολισμού του πιλότου.

Σίθωνα Χαλκιδικής 11 Σεπτεμβρίου 2004

Ώρα 10.56. Το ελικόπτερο Chinook που μεταφέρει τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας και τη συνοδεία του στη μονή Βατοπεδίου στο Άγιο Όρος, πέφτει “σαν πέτρα” στη θάλασσα λίγο πριν την προσγείωσή του. Όλοι οι επιβαίνοντες νεκροί. Τόσα χρόνια μετά κανείς δεν έχει απαντήσει στο ερώτημα πως έπεσε το Chinook. Γιατί;

Τα περίεργα την υπόθεσης άρχισαν αμέσως μετά από τη πτώση του. Το Chinook πέφτει στις 10.56. Ο κρατικός μηχανισμός ενεργοποιείται πολύ ώρα μετά. O ΥΕΘΑ Σ. Σπηλιωτόπουλος ενημερώνεται περίπου στις 14.00.

Κανείς δεν μπορεί να πιστέψει ότι ένα Chinook έπεσε σε μια πτήση ρουτίνας με καιρικές συνθήκες άψογες. Σε μια πτήση vip…

Λίγες ώρες μετά από το τραγικό δυστύχημα, από πηγές του ΥΠΕΘΑ διαρρέουν τα πρώτα έγγραφα που αρχίζουν να προκαλούν ερωτήματα. Αναφορές του διοικητή της μονάδας που σκοτώθηκε στο δυστύχημα στις οποίες μιλούσε για ελλείψεις στο τεχνικό προσωπικό που προκαλούσαν προβλήματα στη τεχνική υποστήριξη των ελικοπτέρων. Άλλα ακόμη πιο σημαντικά έγγραφα αποκαλύπτουν ότι υπήρχε πρόβλημα με συγκεκριμένες παρτίδες από πτέτυγες που είχαν παρουσιάσει ρωγμές! Αλληλογραφία με την κατασκευάστρια εταιρεία Boeing που εκείνη την εποχή αντιπροσώπευε στην Ελλάδα ο Θωμάς Λιακουνάκος, αποκάλυπτε οδηγίες για το πως θα έπρεπε να γίνεται ο έλεγχος στις πτέρυγες με το πρόβλημα. Συνολικά 26 πτέρυγες με πρόβλημα ρωγμών είχαν εντοπιστεί σ΄ όλο το κόσμο. Οι τρεις στο μοιραίο ελικόπτερο!

Όλα αυτά προκάλεσαν ένα κλίμα μυστηρίου απολύτως δικαιολογημένο…

Το μυστήριο δεν έχει λυθεί ακόμη και σήμερα, αφού η μπροστινή πτέρυγα που φέρεται να έριξε το ελικόπτερο βρίσκεται ακόμη στο βυθό της θάλασσας ανοιχτά της Σιθωνίας!

Δράμα, 15 Σεπτεμβρίου 1994:

Το Ε/Π ΕΣ 633, με το τριμελές πλήρωμα και επιβαίνοντες άλλους 7 δασοκομάντος, είχε απογειωθεί από τη βάση του για μεταφορά τους για κατάσβεση δασικής πυρκαγιάς στην περιοχή Περιστεριά του Αιγείρου Δράμας… Μετά την άφεση των δασοπυροσβεστών στο σημείο, το ελικόπτερο εκτέλεσε ρίψεις νερού με τον κάδο και με το σβήσιμο της φωτιάς, προσγειώθηκε, επιβίβασε την Ομάδα των 7 και ξεκίνησε τη πτήση επιστροφής του στο Α/Δ Καβάλας, κατά την οποία προσέκρουσε σε ηλεκτροφόρα καλώδια και κατέπεσε σε βραχώδη περιοχή όπου συνετρίβη, με συνέπεια να σκοτωθούν όλοι οι επιβαίνοντες.

26 Ιουλίου 1987

Ελικόπτερο ΑΒ-205 της 358 Μοίρας Έρευνας Διάσωσης της 112  Πτέρυγας  Μάχης, κατέπεσε κατά την εκτέλεση αποστολής αεροδιακομιδής ασθενών.

Είχαν απογειωθεί για την μεταφορά ασθενών από την Αμοργό και την Σάμο στο 401ΓΣΝΑ. Νεκροί έπεσαν ο Επισμηναγός (Ι) Εμμανουήλ Βασιλάκης, ο Σμηναγός (Ι) Πέτρος Παναγιωτάκος και ο Ανθυπασπιστής Ευάγγελος Βαλάρης.

Εύβοια, 5 Νοεμβρίου 2008

Ελικόπτερο τύπου Apache της Αεροπορίας Στρατού με διμελές πλήρωμα συνετρίβη στις 8:14 το βράδυ της Τετάρτης βορειοδυτικά της Κύμης στην Εύβοια, ενώ συμμετείχε σε άσκηση μαζί με ένα ακόμη ελικόπτερο του ίδιου τύπου. Τα δύο μέλη του πληρώματος βρέθηκαν απανθρακωμένοι 15 ώρες μετά το δυστύχημα.

Το ελικόπτερο είχε απογειωθεί από τη βάση στο Στεφανοβίκειο για διατεταγμένη αποστολή.

Πάφος, 11 Ιουλίου 2002

Ήταν τέσσερις και είκοσι χαράματα, όταν ένα ελικόπτερο της Εθνικής Φρουράς έκανε πτήση έξω απ’ την αεροπορική βάση της Πάφου στη Μεγαλόνησο.

Ξαφνικά οι χειριστές χάνουν τον έλεγχο. Το Augusta Bell πέφτει στο έδαφος. Νεκρός ανασύρεται ο αρχηγός της Εθνικής Φρουράς, ο αντιστράτηγος Ευάγγελος Φλωράκης, από τους εμπνευστές και ο πλέον ένθερμος οπαδός του Ενιαίου Αμυντικού Δόγματος της Κύπρου και της Ελλάδας.
Μαζί με τον Ευάγγελο Φλωράκη, σκοτώθηκαν ο τότε διοικητής της Αεροπορίας, ταξίαρχος Στέλιος Δεμέναγας, ο υπασπιστής του αρχηγού, υποπλοίαρχος Νικόλας Γεωργίου, και οι χειριστές του ελικοπτέρου, σμηναγός Πάρης Αθανασιάδης και υποσμηναγός Μιχάλης Σιακαλλής.

Ικαρία, 11 Φεβρουαρίου 2003

Στις 21:50, ο υπάλληλος του γραφείου Επιχειρήσεων της HELITALIA έλαβε αίτηση από το Κέντρο Επιχειρήσεων του ΕΚΑΒ για εκτέλεση αεροδιακομιδής με ελικόπτερο από τη νήσο Ικαρία στη νήσο Σάμο. Το πλήρωμα του ελικοπτέρου αποτελούμενο από τον κυβερνήτη, τον συγκυβερνήτη, τον ιατρό και τον διασώστη του ΕΚΑΒ, έλαβε την εντολή για την εκτέλεση της αεροδιακομιδής. Ο κυβερνήτης αποδέχθηκε την αποστολή και υπέγραψε τα σχετικά έγγραφα αφού ήλεγξε τον καιρό και τις υπόλοιπες παραμέτρους της πτήσης.

Το ελικόπτερο απογειώθηκε από το Αεροδρόμιο Μυτιλήνης με προορισμό το Αεροδρόμιο της Ικαρίας στις 23:30. Στις 00:08’:55’’ το ελικόπτερο επικοινώνησε για τελευταία φορά με τον ΠΕΑ (Πύργος Ελέγχου Αεροδρομίου) Ικαρίας.

Στη συνέχεια ουδείς είχε επικοινωνία με το ελικόπτερο. Αυτόπτης μάρτυρας στον χώρο στάθμευσης των αεροσκαφών του Αεροδρομίου της Ικαρίας έβλεπε τα φώτα του λίγο πριν μετακινηθεί πίσω από τους λόφους. Η οπτική επαφή του μάρτυρα με το ελικόπτερο δεν επανακτήθηκε έκτοτε.

Την 00:32 οι Υπηρεσίες Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας κήρυξαν το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ σε «φάση κινδύνου». Εν συνεχεία στις 00:51 το ΕΚΣΕΔ (Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης) εξέδωσε εντολή για έρευνα και διάσωση με ένα αεροπλάνο C-130 και ένα ελικόπτερο SUPER PUMA στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή της νήσου Ικαρίας.

Την 27-02-03 το ελικόπτερο εντοπίσθηκε σε απόσταση 1,2 ΝΜ από την ακτή της Ικαρίας και σε βάθος 78m. Το ατύχημα είχε σαν αποτέλεσμα τον θάνατο και των τεσσάρων μελών του πληρώματος.

Το ελικόπτερο ήταν τύπου AGUSTA A109E POWER.

Κίναρο, 11 Φεβρουαρίου 2016

Το ελικόπτερο Agusta Bell 212 με κωδικό αριθμό «ΠΝ 28» του Πολεμικού Ναυτικού στο οποίο επέβαιναν 3 Έλληνες αξιωματικοί του πολεμικού ναυτικού, συνετρίβη υπό άγνωστες συνθήκες, τα ξημερώματα της Πέμπτης, στη νήσο Κίναρο, στα δυτικά της Λέρου.

Λίγο μετά τις 2.45 π.μ. εξαφανίστηκε από το ραντάρ της φρεγάτας του ΠΝ Νικηφόρος Φωκάς, στην πλαγιά απόκρημνης περιοχής της Κινάρου, σε απόσταση 40-50 μέτρων από την κορυφή όπου εντοπίστηκαν τα πρώτα συντρίμμια του ελικοπτέρου, βρέθηκαν οι σοροί των δύο εκ των τριών χειριστών. Ήταν αυτές του συγκυβερνήτη υποπλοίαρχο Κωνσταντίνο Πανανά και του χειριστή ραντάρ επιφανείας Ελευθέριο Ευαγγέλου.

Η σορός του κυβερνήτη υποπλοιάρχου Αναστασίου Τουλίτση βρέθηκε μια μέρα μετά.

Σχοινιά, 23 Ιουνίου 2017

Περίπου στις 10 το πρωί, ένα ψεκαστικό ελικόπτερο κατέπεσε στον υδροβιότοπο του Σχοινιά.

Ο πρώτος από τους επιβαίνοντες που απεγκλώβισαν οι πολίτες, ένας 22χρονος φοιτητής τραυματίστηκε σοβαρά και οι άλλοι δύο επιβαίνοντες που απεγκλωβίστηκαν μέσα από τα συντρίμμια από τους πυροσβέστες που έφτασαν στο σημείο, ανασύρθηκαν νεκροί.

Μάλιστα, ήταν πολύ δύσκολο να προσεγγίσει το σημείο το ασθενοφόρο γιατί παντού υπάρχουν διάσπαρτα καλώδια υψηλής τάσης και ζητήθηκε από την ΔΕΗ να κόψει το ρεύμα.

Κατά την διάρκεια της πτήσης, ο 22χρονος που σώθηκε τραβούσε βίντεο και εικόνες από το κινητό του τηλέφωνο για να τα έχει ως απόδειξη στους φίλους του. Το ίδιο έκανε και ένα εκ των θυμάτων της τραγωδίας, ο  Άκης Βουλγαρέλης ο οποίος μετέδιδε την βόλτα τους με το ελικόπτερο Live,  στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook .

 

Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ