Διαφήμιση

ΤΑΞΙΔΙ

Αυτός είναι ο πιο επικίνδυνος ελληνικός δρόμος που οι οδηγοί διασχίζουν με δική τους ευθύνη | ΒΙΝΤΕΟ

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Δημοσιεύτηκε

στις



Οι ταγμένοι οπαδοί της φύσης και της περιπέτειας την λατρεύουν. Οι απλοί οδηγοί, ωστόσο, που ήταν αναγκασμένοι να τη διασχίσουν, τρομάζουν. Ένας τρόμος που τους καταβάλει μόνο και μόνο στο άκουσμα του ονόματός της.

Πρόκειται για την «Κατάρα», μία διαδρομή μήκους 18 χιλιομέτρων που αποτελεί τμήμα της παλαιάς Εθνικής Οδού Τρικάλων – Ιωαννίνων και θεωρείται ένας από τους πιο επικίνδυνους δρόμους στην Ελλάδα. Ειδικά κατά τους χειμερινούς μήνες που η διέλευση του γινόταν με την ευθύνη των οδηγών όπως μαρτυρούν και οι ταμπέλες οι οποίες στέκουν ως μεταλλικά σκιάχτρα στην άκρη του δρόμου.

Η «Κατάρα», που από το 2010 έχει παρακαμφθεί μετά τη δημιουργία της Εγνατίας Οδού, απλώνεται στο τραχύ ορεινό ανάγλυφο της Πίνδου και για πολλά χρόνια αποτελούσε έναν ατελείωτο Γολγοθά για τους οδηγούς. Έναν δίχως τέλος οδικό εφιάλτη, από τον οποίο δύσκολα κανείς δραπέτευε αν δεν επιδείκνυε την απαιτούμενη ευλάβεια στην απόκοσμη χάραξη της διαδρομής.

Στον αυχένα της, η Κατάρα αγγίζει τα 1.699 μέτρα υψόμετρο και το χιόνι, τον χειμώνε, υπερβαίνει τα 2 μέτρα. Προσθέστε τους σφοδρούς αέρηδες που λυσσομανάνε πανταχόθεν, τη στενότητα του δρόμου, τις απότομες στροφές με θέα τον γκρεμό και τις δεκάδες νταλίκες που στοιβάζονταν σε ουρές.

Θρύλοι και παραδόσεις συνοδεύουν και στοιχειώνουν το μέρος, για έναν μητροπολίτη στις αρχές του 19ου αιώνα που θέλησε να την περάσει, πηγαίνοντας από τα Γιάννενα στα Τρίκαλα.

Έπρεπε να διασχίσει το ορεινό ανάγλυφο της Πίνδου και στη διαδρομή δεν κατάφερε να επιβιώσει. Σταμάτησε σε ένα ξέφωτο και πριν ξεψυχήσει καταράστηκε το μέρος.

Εκεί που ο μητροπολίτης άφησε την τελευταία του πνοή μεσουρανούσε ένας σταθμός εξυπηρέτησης αυτοκινητιστώνο «Κάμπος του Δεσπότη». Εκεί όπου σταματούσαν τα καραβάνια παλιά για ανάπαυση και τους σύγχρονους καιρούς οι οδηγοί για ζέστη στο τζάκι, παραδοσιακές πίτες και ζεστές σούπες.

Η «Κατάρα», ο οδικός άξονας όπου διεξαγόταν η κυκλοφορία μεταξύ Θεσσαλίας και Ηπείρου, ήταν μια διαδρομή που δεν άφηνε πολλά περιθώρια λάθους. Το 2010, ωστόσο, πέρασε στην Ιστορία, όταν φτιάχτηκε η Εγνατία Οδός.

Σήμερα, την «Κατάρα» χρησιμοποιούν μόνο ντόπιοι για να περάσουν από το ένα χωριό στο άλλο. Και κάποιοι λάτρεις της περιπέτειας που γοητεύονται από την απαράμιλλη ομορφιά του ορεινού όγκου με την πυκνή βλάστηση και τα κωνοφόρα.

Δείτε το βίντεο του Up Stories σε συνεργασία με τον Fotis Passos και το trikalavoice 

Πηγή: carandmotor

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

[gs-fb-comments]
Exit mobile version