ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ
Κοντά στα χέρια Ιταλών η μεγαλύτερη ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία
Πολύ κοντά στην εξασφάλιση του 50% συν μια μετοχή του μετοχικού ελέγχου της μεγαλύτερης ελληνικής ακτοπλοϊκής εταιρείας βρίσκεται ένας σημαντικός ιταλικός όμιλος, γεγονός που θα τον καταστήσει ηγέτη στον ακτοπλοϊκό κλάδο στην Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, η ακτοπλοική εταιρείεα Hellenic Seaways (HSW) οδεύει στην «αγκαλιά» των Μινωικών Γραμμών, συμφερόντων του ιταλικού ομίλου Grimaldi, γεγονός που αναμένεται να αλλάξει το χάρτη της εγχώριας ακτοπλοίας.
Ο ιταλικός όμιλος συνεχίζει αδιάκοπα τις αγορές μετοχών της HSW και πλέον το ποσοστό συμμετοχής των στο μετοχικό κεφάλαιο της «Hellenic Seaways» έχει διαμορφωθεί στα επίπεδα του 48,4%. Πλέον απέχει ελάχιστα από την εξασφάλιση του κρίσιμου ποσοστού που θα ξεκλειδώσει σειρά διοικητικών εξελίξεων στην ακοπλοίκή εταιρεία, με πρώτο στόχο να αποτελεί η σύγκληση έκτακτης γενικής συνέλευσης με αίτημα την αλλαγή του διοικητικού συμβουλίου.
Άριστα πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως η απόκτηση της HSW αποτελεί προσωπικό στοίχημα του Εμαννουέλε Γκριμάλντι, ισχυρού άνδρα του ιταλικού ομίλου. Είναι χαρακτηριστικό πως για να εξασφαλίσει πακέτα μετοχών της Hellenic έχει ακουστεί πως το τίμημα έφθασε μέχρι και τα 6,5 ευρώ ανά μετοχή (!), όταν άρχισε να μαζεύει μετοχές της ακτοπλοϊκής εταιρείας, προφέροντας αρχικά 1,50 ευρώ το τεμάχιο.
Την ίδια στιγμή, σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για την πραγματοποίηση διεθνούς διαγωνισμού που θα υλοποιήσει ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος της Πειραιώς, η εταιρεία Lazard, για την πώληση του 40,4% που κατέχει η τράπεζα στη Hellenic Seaways. Η λίστα των ενδιαφερομένων περιλαμβάνει όχι μόνο ακτοπλοϊκές, πλην πρώτος και βασικότερος υποψήφιος είναι οι Μινωϊκές Γραμμές που προσβλέπουν στην απόκτηση του συνολικού πακέτου των μετοχών που κατέχει η Πειραιώς.
Εφόσον η προσπάθεια των Μινωικών στεφθεί με επιτυχία τότε θα έχει υπό τον έλεγχό της μερίδιο κοντά στο 89% της Hellenic Seaways και φυσικά θα καταστεί ο απόλυτος ρυθμιστής των εξελίξεων στον ακτοπλοϊκό κλάδο, δεδομένου του μεγέθους της HSW. Εκτός των Μινωϊκών και της Πειραιώς, ένα ποσοστό της τάξης του 4,5% ελέγχεται από την ΑΝΕΚ, 3% είναι μέτοχοι που εκπροσωπούνται από τη σημερινή διοίκηση και το υπόλοιπο μερίδιο ανήκει σε άλλους μικρομετόχους.
Ο όμιλος Γκριμάλντι επιθυμεί να αποκτήσει τον έλεγχο της HWS για να επεκτείνει τη δραστηριότητά του και σε άλλες γραμμές (Κυκλάδες, Β. Αιγαίο, Αργοσαρωνικός) που δεν επικαλύπτονται από τη υπάρχουσα δραστηριότητα του (Ηράκλειο – Πειραιάς και Ελλάδα – Ιταλία). Επιπλέον, η Hellenic Seaways πέτυχε το 2015 να επιστρέψει σε κερδοφορία, για πρώτη φορά μετά από 5 ζημιογόνες χρήσεις, με καθαρά κέρδη 3,9 εκατ.ευρώ (έναντι ζημιών 17,4 εκατ. το 2014). Η εταιρεία πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 131,9 εκατ. ευρώ (+26,5% έναντι 2014) και EBITDA 24,6 εκατ. ευρώ (+18,1 έναντι 2014), ενώ η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 11% και η εμπορευματική κίνηση κατά 46% έναντι του 2014.
Παράλληλα προχώρησε σε πλήρη αναδιάρθρωση των δανειακών υποχρεώσεων μέσω μείωσης επιτοκίων και παράταση περιόδου αποπληρωμής, ενώ υλοποίησε επενδύσεις σε αγορές πλοίων (Νήσος Σάμος) και ποιοτική αναβάθμιση στόλου (Hellenic Highspeed, Highspeed 7) από ίδια κεφάλαια, οι οποίες στην πλειονότητα τους υλοποιούνται στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος.
Πηγή:economy365
-
ΚΡΉΤΗ3 ημέρες πριν
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Η επιθυμία της οικογένειας
-
Ρέθυμνο3 ημέρες πριν
Πρόεδρος ΑμΕΑ στο Daynight.gr: «Στο Ρέθυμνο μάς αναγκάζουν να κλειστούμε σπίτι και να μην κυκλοφορούμε»
-
ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 ημέρες πριν
«Σε ψάχνει όλη η Ελλάδα!» Η μυστηριώδης φίλαθλος του Ολυμπιακού που τράβηξε τα βλέμματα στο ΣΕΦ
-
XANIA2 ημέρες πριν
Απίστευτη απάτη στα Χανιά: Ηλικιωμένος πέταξε από το μπαλκόνι του 80.000 ευρώ για να… σώσει την κόρη του!